۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85438952
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیماری سل دامی در مناطق روستایی دزفول پاکسازی شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85438952
بیماری سل دامی در مناطق روستایی دزفول پاکسازی شد

دزفول – ایرنا - رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: بیماری سل دامی در پایش‌های انجام شده در تعدادی از دام‌های روستایی این شهرستان شناسایی شد که با اقدام‌های انجام شده این دام‌ها معدوم و بیماری از منطقه پاکسازی شد.

محسن ورجاوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: رصد و پایش بیماری سل دامی در دامداری‌های صنعتی و سنتی به طور مستمر انجام می‌شود که در این پایش‌ها از بیش از یک هزار و ۳۰۰ گاو شیری در سال گذشته نمونه گیری شد.

وی ادامه داد: جواب نمونه ۹ راس از گاوهای شیری مناطق روستایی از نظر بیماری سل مثبت اعلام و معدوم سازی این دام‌ها به سرعت و با نظارت دقیق اداره دامپزشکی انجام شد.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول با بیان اینکه بیماری سل جزو بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است، گفت: شناسایی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از مهمترین اولویت‌های دامپزشکی است که این مهم توسط تیم‌های بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی به طور مستمر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پایش بیماری سل در دامداری‌های صنعتی و روستاهای دارای دام شیری این شهرستان هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود، افزود: این بیماری در هیچ یک از دامداری‌های صنعتی دزفول وجود نداشت.

رئیس دامپزشکی دزفول با بیان توصیه‌هایی برای مصرف محصولات لبنی به شهروندان اظهارکرد: استفاده از محصولات لبنی پاستوریزه و همچنین جوشاندن ۲۰ دقیقه شیر خام پیش از مصرف از جمله راهکارهای اطمینان از سلامت شیر است.

به گزارش ایرنا، بیماری سل از جمله مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که می‌تواند از طریق مصرف فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه و آلوده مصرف کنندگان را درگیر کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha