معاون عمرانی استانداری فارس: روستاهای حریم شهر شیراز تعیین تکلیف شوند

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: شورای اسلامی و شهرداری شیراز در طرح جامع این کلانشهر، تعیین تکلیف روستاهای حریم شهر را دنبال کنند.

به گزارش ایرنا، محمود رضایی کوچی، شامگاه دوشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران شهری شیراز و مسئولان قضایی فارس افزود: هم اینک حدود ۴۰ روستا در حریم شهر شیراز قرار دارد که با توجه به رشد ۱۰ درصدی برخی از این روستاها می‌توان پیش بینی کرد که رشد جمعیت آنها ۲ یا سه برابر شود.

وی ادامه داد: به طور طبیعی زمانی که جمعیت ۲ برابر شود، تعداد واحدهای مسکونی، خدمات شهری، معابر شهری و سایر زیرساخت‌های مرتبط با توسعه شهری هم نیاز به توسعه دارند.

او اظهار کرد: هم اینک فرصت خوبی در اختیار شهرداری و شورای شهر شیراز قرار گرفته تا چنانچه برخی ضوابط و مقررات به تشخیص نیازهای واقعی کمک می‌کند ، این نیازها دیده شود تا میزان تخلفات کاهش یابد.

وی گفت: هم مجموعه مدیریت شهری و هم دادگستری باید قبل از وقوع تخلف از شکل‌گیری آن جلوگیری کنند، چرا که در حال حاضر اعمال آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ موجب شده که شهر شیراز از ضوابطی که در اهداف اولیه دیده شده دور شود و در ناترازی نگران‌کننده‌ای قرار گیرد.

کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مرجعی برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی از لحاظ ضوابط شهرسازی و ایمنی است. اگر شهروندانی که در ساخت و ساز دست دارند در زمینه ساختمان سازی مرتکب تخلفی شوند، این تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ رسیدگی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha