استاندار فارس: مناطق ویژه اقتصادی زمینه ساز ایجاد اشتغال و رونق تولید خواهند بود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، احداث منطقه ویژه اقتصادی را زمینه ساز ایجاد اشتغال، رونق تولید و ارتقای سطح اقتصادی دانست و گفت: در مناطقی از استان که زمین مناسب و سرمایه‌گذاران مستعد وجود دارند تلاش شود که این مناطق شکل گیرد.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در دیدار با هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی شیراز افزود: طی ۲ سال گذشته شاهد تحولات و اقدامات خوبی در این منطقه ویژه بوده‌ایم اما ضرورت دارد که این روند شتاب بیشتری به خود گیرد.

او ادامه داد: ضرورت دارد که در حوزه شهر بین‌المللی سلامت، شهر بین‌المللی دانشگاهی و سایر زیر مجموعه های مرتبط نیز شاهد پیشرفت و جهش باشیم.

وی با اشاره به بحث واگذاری زمین در شهر بین المللی سلامت شیراز گفت: با مجوزهای قانونی که برای این مناطق اخذ شده می‌توان با کیفیت ترین و به روزترین خدمات را در سطح بین‌المللی در این مکان ها ارائه کرد.

استاندار فارس: مناطق ویژه اقتصادی زمینه ساز ایجاد اشتغال و رونق تولید خواهند بود

استاندار فارس افزود: تحقق این موضوع مستلزم تسهیل مسیر سرمایه گذاران برای ورود به این طرح بزرگ است و پزشکان، پیراپزشکان و سایر سرمایه گذاران برای ساخت ابنیه‌ مختلف و بهره برداری از آن می‌توانند به این مجموعه بپیوندند.

ایمانیه، خواستار بررسی های کارشناسی و تسریع عملیات اجرایی شهر دانشگاهی شیراز شد و گفت: این مجموعه با توجه به وجود دانشگاه‌های مختلف با سطح علمی بالا و بهره‌گیری از استادان بنام شیراز و استان فارس نقش مهمی در تحول آموزش عالی ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه کشورمان از ظرفیت‌های انسانی مستعد، نخبه، آگاه، عالم و خوش فکر برخوردار است، ضرورت دارد که راهکارهای ماندگاری این افراد در کشور بررسی و تبیین شود.

او افزود: اصلی ترین عامل برای ماندگاری نخبگان، تامین شغل و مسکن مناسب برای آنها است که شهر بین المللی سلامت و شهر دانشگاهی محل مناسبی برای اشتغال این افراد محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha