شهید صیاد شیرازی افتخار ملت ایران و نیروهای مسلح است

بندرعباس - ایرنا - جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی، گفت: این شهید بزرگوار افتخار ملت ایران و نیروهای مسلح بوده که همواره با ایجاد وحدت و همدلی میان رزمندگان ارتش و سپاه منجر به پیروزی در جبهه‌های مختلف حق علیه باطل شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی منطقه یکم امامت نداجا، امیر دریادار دوم جلیل مقدم روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی که با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیان و کارکنان نیروهای مسلح در استان هرمزگان در منطقه یکم دریایی امامت بندرعباس، برگزار شد، افزود: نقش شهید صیاد شیرازی در موفقیت‌های ادوار مختلف قبل از انقلاب تا پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بسیار مهم بود و ایشان در دوران قبل از انقلاب از افسران پاکدل و کم‌نظیر ارتش و از یاران صدیق امام بود و در مبارزات و ساماندهی‌های مبارزان علیه رژیم ستمشاهی نقش موثری ایفا کرد.

وی، راه‌اندازی کمیته طرح‌های عملیاتی که منجر به شکست حصر شهرهای سنندج و پادگان‌های مریوان بانه و سقز شد، را از مهم‌ترین اقدامات شهید صیاد شیرازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تلاش‌های وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ساماندهی ارتش و ساختار نیروهای مسلح متجلی شد.

فرمانده ارشد ارتش در هرمزگان اظهار کرد: شهید صیاد با نبوغ نظامی منحصر به فرد خود در دوران دفاع مقدس منشا اقدامات بی‌بدیلی بود که با ایجاد وحدت و همدلی میان رزمندگان ارتش سپاه منجر به پیروزی در جبهه‌های مختلف حق علیه باطل شد که این خلاقیت‌ها و بزرگمردی در عملیات مرصاد و شکست تاریخی منافقین با اوج خود رسید و با از بین بردن ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از منافقان پاداش خیانت‌هایشان را از رزمندگان اسلام گرفتند.

وی، شهید صیاد را دارای ویژگی‌های برجسته‌ای از جمله اخلاص، جهادگر و ذوب در ولایت توصیف کرد و افزود: ایشان در نگاه ملت بزرگ ایران عارفی ساده زیست و یک جهادگر انقلابی وطن دوست بود که ایمان راسخ به ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی داشت.

دریادار مقدم، شهید صیاد شیرازی را افتخار ارتشی‌ها، سپاهی‌ها و بسیجی‌ها و علمای روحانی دانست و اظهار کرد: ارتشیان به دلیل مسئولیت پذیری، شجاعت، دانش و به کارگیری متخصصان به علم و سپاهیان نیز به دلیل توجه به تشکیل آموزش و میدان دادن به جوانان سپاهی و اخلاص و محبت به روحانیت به آن به شهید صیاد ارادت دارند.

وی ادامه داد: دشمنان گمان می‌کنند که با به شهادت رساندن فرماندهان نظیر شهید صیاد و حاج قاسم عزیز می‌توانند به اهداف شوم خود برسند ولی غافل از آنکه خون پاک شهیدان موجب استحکام انقلاب اسلامی و بیداری ملت ایران و ملت‌های اسلامی و ملت‌های آزاده و مستقل جهان می‌شود.

تداوم پیشرفت کشورهای منطقه در گرو ارتباط با ایران است

جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا تصریح کرد: استکبار جهانی دانسته است که منافع آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای استعمارگر به برکت خون همین شهدای عزیز به نفع جمهوری اسلامی و محور مقاومت رقم خورده و امروز همه کشورها به ویژه کشورهای منطقه دریافتند که بقا و تداوم پیشرفتشان در گرو ارتباط حسنه با جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

دریادار دوم مقدم، به جوانان گوش زد کرد: کار دشمن، دشمنی است، دشمن به هر نحو در فکر براندازی است اما باید آگاه باشیم زیرا دشمن از غفلت ما استفاده می‌کند و برخی جوانان ما را در حوادث اخیر به صحنه می‌آورد؛ دشمن همیشه ما را می‌سنجد و اگر توان، آگاهی و دانش ما بالا باشد هیچ وقت با ما درگیر نمی‌شود.

وی افزود: مقام عظمای ولایت، جبهه و جنگ را یکی از مصادیق جهاد تبیین دانستند و فصل الخطاب فرمایشات ایشان، شخص شهید صیاد شیرازی بوده است.

جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا در پایان گفت: امروز راه همه شهیدان ایران اسلامی به‌ویژه سپهبدین اخلاص، شهید علی صیاد شیرازی، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محمد ولی قرنی، نصب العین همه جوانان به‌ویژه جوانان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر جوانان نیروهای مسلح وی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha