۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85440150
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۶۰ تن شن و ماسه قاچاق در رودبار گیلان توقیف شد

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85440150
۶۰ تن شن و ماسه قاچاق در رودبار گیلان توقیف شد

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان رودبار گفت: ۶۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در بازرسی از ۲ دستگاه کامیون کمپرسی در منطقه رحمت‌آباد کشف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ عیسی روشن‌قلب اظهار کرد: پلیس برای جلوگیری از تخریب محیط زیست با تمام توان با متجاوزان حریم منابع طبیعی برخورد می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی گزارش مردمی مبنی بر برداشت و انتقال شن و ماسه غیرمجاز با ۲ دستگاه کامیون کمپرسی از منطقه رحمت‌آباد، ماموران انتظامی به آدرس اعلامی اعزام شدند، افزود: پلیس با حضور در محل مورد نظر و مشاهده این خودروها آن‌ها را متوقف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار با اشاره به کشف ۶۰ تن شن و ماسه غیرمجاز و فاقد مجوز در بازرسی از این خودروها بیان‌ کرد: بنا برنظر کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات یک میلیارد ریال است.

این مقام انتظامی گفت: در این خصوص متهمان ۳۹ و ۳۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سرهنگ روشن قلب در پایان خاطرنشان کرد: برداشت بی‌رویه شن و ماسه باعث تخریب و نابودی محیط زیست می‌شود و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشابه مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف انبارهای کالای قاچاق در رشت

به گزارش دیگری از این پایگاه، جانشین فرمانده انتظامی گیلان از کشف بیش از ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در بازرسی از پنج انبار در شهرستان رشت خبر داد.

سردار حسین حسن‌پور اظهار کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی گیلان با اشراف اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی، پنج انبار محل نگهداری کالای قاچاق را در شهرستان رشت شناسایی کردند، افزود: پلیس با تشکیل تیم‌های عملیاتی به آدرس‌ محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان‌ها ۲ هزار و ۳۸۹ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۴۵۳ متر پارچه، ۴۰۱ ثوب انواع لباس و ۲۱ حلقه لاستیک خودروهای سنگین فاقد هرگونه اسناد و مدارک و قاچاق کشف کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه متهمان ۳۳، ۳۴، ۳۷، ۴۱ و ۴۴ ساله در این خصوص به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: بنا بر نظر کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات ۱۲ میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha