امام جمعه شیراز: رفتار استادان بر نسل جوان دانشجو اثر گذار است

شیراز - ایرنا –نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اثرگذاری استادان بر نسل جوان دانشجو گفت: اگر استاد و مدرس دانشگاه درچهارچوب قانونی،خودرا مقید به قواعد دانشگاه بداند،بی‌تردید دانشجو نیز عمل غیرقانونی و غیر اخلاقی انجام نمی‌دهد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام روز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی با استادان ومسئولان دانشگاه آزاد اسلامی فارس، اظهار کرد: گاهی اوقات به رغم تلاش‌هایی در سطح بالا، چنانکه باید نتیجه مطلوب حاصل نشده، اما نباید دست از تلاش برداشت و برای رسیدن به نتیجه تکلیف محور باید عمل کرد.

دژکام بیان کرد: در نظام آموزشی اگر بحث مالی و درآمدی مهم‌تر از بعد آموزش جلوه کرد، نتیجه فرهنگی و تربیتی مناسبی از این نظام آموزشی و تعلیمی حاصل نمی‌شود و این مساله باید مورد توجه قرار گیرد.

دانشگاه آزاد، مدنظر رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان، گفت: سخنان رهبر فرزانه انقلاب در جهت‌دهی به دانشگاه‌ها، حجت را بر همگان تمام کرده و باید در هر یک از عرصه‌های دانشگاهی بکوشیم تا حرکتمان در مسیر سه گانه طرح شده توسط رهبری باشد.

محمدرضا قائدی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با ایجاد دانشکده تعلیم و تربیت زمینه اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه افزایش بعد تربیتی دانشگاه‌ها را فراهم کرده است.

امام جمعه شیراز: رفتار استادان بر نسل جوان دانشجو اثر گذار است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز نیز با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دانشجویان، عنوان کرد: اصو ل کلی مد نظر ایشان یعنی تربیت عالم ، تولید علم و جهت دهی به تربیت عالم از نکات کلیدی فعالیت استادان و مسئولان دانشگاه است و دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۴۰۰ و با تدوین سند تحول و تعالی برای پنج سال آینده خود چراغ راهی را بر اساس اسناد بالادستی نظام تعیین کرده است.

علیرضا بیابان‌نورد افزود: اگر با دقت و تامل به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی بنگریم، برای تحقق سه اصل مد نظر رهبری، در این سند برنامه‌ریزی شده است.

وی تدوین و نگارش بیانیه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی از سوی این دانشگاه در سال گذشته را نشانه پیش رو بودن این دانشگاه در اجرای منویات رهبری دانست و گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر تاثیر گذاری تربیتی دانشگاه با جهت دهی به تولید علم و تولید عالم به دقت و روشنی در بیانیه تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد مورد توجه قرار گرفته است.

آگاهی به مسائل روز در پاسخگویی به چالش‌های ذهنی دانشجویان ضروری است

معاون هماهنگی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی فارس در این نشست هم‌اندیشی گفت: ریشه‌یابی ناهنجاری‌های نسل جوان ضروری و آگاهی به مسائل روز را برای استادان در زمان پاسخگویی به چالش‌های ذهنی و شبهات دانشجویان بسیار مهم است.

حسن سلطانی افزود: استادان بویژه مدرسانی که به تازگی در قالب دستیار آموزشی و یا هیات علمی وابسته به جمع استادان دانشگاه آزاد اسلامی پیوسته‌اند باید در قالب برگزاری کارگاه‌ها و هم اندیشی، با بیانیه تعلیم و تربیت و نقش‌آفرینی در اندیشه سازی دانشجویان آشنا شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha