سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین خطاب به معاون وزیر خارجه انگلیس: اسرائیل را تحریم کنید

لندن- ایرنا- سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس امروز (سه شنبه) در دیدار با معاون وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به تشدید بحران انسانی در نوار غزه و جنایات گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین، خواستار تحریم این رژیم شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «حسام زملط» با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت که گفت‌وگوی عمیق و صریحی را با «اندرو میچل» معاون وزیر امور خارجه انگلیس درباره تحولات فلسطین داشته است.

وی عنوان کرد که در این جلسه، پیرامون راه‌های کاهش بحران انسانی در غزه، ازسرگیری کمک‌های مالی لندن به سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در غزه گفت‌وگو کرده است.

توجه به ریشه بحران انسانی در غزه و پایان اشغال‌گری اسرائیل از دیگر مسائلی بود که در جریان دیدار سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین و معاون وزیر امور خارجه انگلیس مورد بررسی قرار گرفت.

زملط در همین حال بر لزوم پاسخگویی رژیم صهیونیستی و تحریم این رژیم تاکید کرد.

سفیر تشکیلات خودگردان پیشتر هم در پی بی‌اعتنایی رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه، خواستار تحریم و اخراج این رژیم از سازمان ملل شد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی بیش از ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه گذشته قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه مبارک رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۳ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha