۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۳۸
کد خبر: 85441059
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار کرمان: هیچ دستگاهی حق تعطیلی خط تولید را ندارد

جیرفت- ایرنا- استاندار کرمان گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد خط تولید را تعطیل کند و فقط اگر محصول مشکلی دارد امکان توقیف آن وجود دارد.

به گزارش ایرنا مهدی فداکار عصر چهارشنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی جیرفت اظهار کرد: با تعطیلی خط تولید، مواد اولیه آسیب می بیند و تولید هم متعلق به کشور است و مال شخص خاصی نیست.

وی تاکید کرد: گاز، برق و آب کشور مصرف می شود تا یک محصول تولید شود، بنابراین تعطیلی خط تولید پذیرفته نیست.

فداکار اضافه کرد: قرار نیست واحدهای تولیدی محدودیت ها و مقررات بهداشتی را رعایت نکنند اما وجود مشکلاتی در برخی تولیدات دلیل بر تعطیلی خط تولید نیست چونکه به عنوان مثال همین واحد تولیدی فرآوری گوجه فرنگی اگر ۲۴ ساعت تعطیل باشد یک هزار تن محصول کشاورزان در این کارخانه روی دست آنها می ماند.

وی بیان کرد: ضروری است ارزش افزوده گوجه فرنگی در منطقه بماند, بنابراین به دنبال گسترش خط تولید و فرآوری باشید.

استاندار کرمان در مورد مشکل واحد تولیدی کارخانه فرآوری گوجه فرنگی جیرفت گفت: اگر مشکل با دارایی حل نشد به من مراجعه کنید تا با هماهنگی با دارایی امکان دریافت چک شخصی به صورت موقت ایجاد شود تا بعد از رفع مشکل مالی شرکت، چک شرکت به دارایی ارائه شود.

۱۴ واحد فرآوری گوجه فرنگی در جنوب کرمان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان هم در این دیدار اظهار کرد: سرمایه گذار برای فرآوری همه محصولات کشاورزی تولیدی پیدا شده و یا اینکه واحد تولیدی در حال فعالیت است بنابراین هیچ محصولی بدون فرآوری نخواهد ماند.

مسلم مروجی فرد افزود: تولید گوجه فرنگی جنوب کرمان ۴۵۰ هزار تن است و اکنون ۱۴ واحد تولیدی فرآوری یا تولید رب گوجه در جنوب کرمان ایجاد شده و در تمام شهرستان ها وجود دارد.

وی یادآور شد: پارسال ۱۵۰ هزار تن ورودی کارخانه های فرآوری گوجه فرنگی بود که در واقع یک سوم این محصول تولیدی را خریداری کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه سلامت خط قرمز ما است و در مسایل بهداشتی هیچ بحثی نیست افزود: بهداشت اعلام کرده بود که کارخانه های فرآوری گوجه فرنگی برای حمل و نقل پروانه داشته باشند و از خودروی یخچال دار استفاده کنند که برای دریافت پروانه مهلت یک ماهه گرفتیم.

مروجی فرد کمبود نقدینگی را یکی دیگر از مشکلات این واحدها دانست و ادامه داد: آنها نیاز به کمک دارند تا خرید بیشتری داشته باشند.

مدیرکل صمت جنوب کرمان اضافه کرد: اگر کارخانه‌های رب جنوب استان با هم شرکتی تشکیل دهند یا سرمایه‌گذاری دیگر بیاید می توانند در بخش های دیگر فرآوری فعالیت کنند.

مدیر کارخانه نیمه فرآوری گوجه فرنگی هم گفت: با ظرفیت تولید ۸۰۰ تن در روز از سال ۹۲ شروع به کار کردیم و ۲ سال است فرآوری شیره خرما را هم راه‌اندزی کردیم.

بهزاد احمد یوسفی افزود: ۴۰ کارگر ثابت و ۱۰۰ کارگر فصلی در این کارخانه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد ریال از بدهی این واحد به دارایی پرداخت شد و مابقی قسط بندی شده است ادامه داد: درخواست چک خود شرکت را داشتند اما با توجه به فوت ۲ نفر از اعضای شرکت و نیاز به تغییرات و همچنین بدهی بانکی این امکان را نداریم اما تقاضا داریم چک شخصی دریافت کنند.

وی تاکید کرد: تا مشکل دارایی ما حل نشود نمی توانیم پروانه برای حمل و نقل بگیریم.

استاندار کرمان به همراه مدیرکل صمت و فرماندار شهرستان جیرفت همچنین از یک کارخانه تولید آرد هم بازدید کردند که قرار شد پیگیری لازم برای افزایش ۵۰۰ تن سهمیه تولید آرد نوع یک آن انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha