نجات صنعت لاستیک از ورشکستگی کار بزرگی بود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره گرفتاری و مشکلات کارخانه بارز طی چند سال اخیر گفت: مدیران، کارکنان و کارگران این مجموعه زحمات زیادی را متقبل شدند زیرا ۲ سال قبل سهام این شرکت در بازار وضعیت مناسبی نداشت اما امسال با تلاشی که انجام شد به اینجا رسید که البته کار بزرگی انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در آیین رونمایی از ۲۴ محصول و دستاورد جدید و نیز جشن عبور از تولید روزانه ۳۰۰ تن لاستیک در کارخانه بارز کرمان و ثبت رکورد تولید ۴۰ هزار تنی در لاستیک بارز کردستان افزود: نجات این صنعت از ورشکستگی کار بزرگی بود و بعد از آن افزایش تولید ملی و قدم های بعدی این شرکت نیز کار مهمی است که با کمک وزیر تعاون در بخش افزایش سرمایه و حضور سهامدارن که مقداری برای کارخانه دشوار بود کمک کرد تا شرکت به اینجا رسید.

نجات صنعت لاستیک از ورشکستگی کار بزرگی بود
فداکار استاندار کرمان

استاندار کرمان با اظهارامیدواری مبنی بر اینکه فرایند توسعه در شرکت بارز آغاز شده ادامه پیدا کند تصریح کرد: کار بعدی که مجموعه بارز انجام می دهد احداث کارخانه لاستیک فوق سنگین ارگ است که با کمک شرکت های استانی از جمله مس و فولاد در حال اجراست.

وی اظهار داشت: سهامدارن کارخانه لاستیک های فوق سنگین علاوه بر سهامداری، مشتری محصولات تولیدی نیز هستند لذا فروش این کارخانه نگرانی ندارد زیرا شرکت های بزرگ معدنی، مشتری کالای تولید شده هستند.

فداکار با اشاره به روند واردات طولانی مدت لاستیک از خارج از کشور تصریح کرد: احداث کارخانه لاستیک های فوق سنگین کار بزرگی بود که علاوه بر افزایش تولید ملی موجب حفظ اشتغال پایدار در کشور می شود.

وی تاکید کرد: استانداری کرمان نیز در همراهی، حمایت و کمک به مجموعه لاستیک بارز دریغ نخواهد کرد.

دستیار مدیرعامل شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) نیز با بیان اینکه کرمان زیرساخت های خوب و تاریخ و فرهنگ غنی دارد محورهای اساسی فعالیت این شرکت را در رشد عملکرد، دانش افزایی و ارتقای فناوری و نیز برندسازی مناسب تشریح کرد و گفت: امروز در صنعت لاستیک بخشی از نیازمان را از خارج از کشور وارد می کنیم اما مجموعه بارز و غیره این ظرفیت را دارند که بتوانند کشور را در این بخش به خودکفایی برسانند.

عبدالعلی صاحب محمدی ادامه داد: امروز اگر میزان مصرف لاستیک کشور حدود ۴۰۰ هزار تن است ما بیش از ۱۲۰ هزار تن این محصول را وارد می کنیم لذا با یک حرکت می توان در این بخش به خودکفایی رسید و حتی در بخش صادرات نیز نقش ایفا کنیم.

وی گفت: فاصله فروش سال گذشته تا امسال لاستیک بارز حدود ۴۰ درصد افزایش داشته که توفیق خوبی به شمار می رود و در این راستا تولید شرکت نیز افزایش داشته است.

مشاور ارشد و دستیار مدیر عامل شستا تاکید کرد: با تحقق توسعه، افزایش ۱۵۵ هزار تن ظرفیت تولید که ۷۷ هزار تن آن مربوط به استان کرمان است رقم می خورد که کار در این بخش آغاز شده و در مرحله اول ۲۶ هزار تن و در مرحله دوم تا سقف ۴۴ هزار تن محصول تولید می شود.

صاحب محمدی با اشاره به اینکه صنایع معدنی استان کرمان، به لاستیک مورد استفاده خود نیاز دارند افزود: مجموعه ای شکل گرفته و قرار است با مشارکت کارخانه های صنعتی و معدنی این لاستیک را تولید کنند که راه اندازی آن علاوه بر اینکه ۳۰ هزار تن به ظرفیت لاستیک تولیدی اضافه می کند موجب تولید این محصول می شود و بیشتر مورد مصرف صنایع و معادن استان کرمان است.

همچنین مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) نیز گفت: فداکار یکی از استانداران حامی تولید است و دلسوزانه برای استان و رفع موانع تولید تلاش می کند.

بابک افقهی با اشاره به مشکلات چند سال اخیر کارخانه لاستیک بارز و کمک های استاندار کرمان در راستای رفع این مشکلات تصریح کرد: منش استاندار کرمان با نام فامیل وی تناسب دارد و در راستای رفع مشکلات این کارخانه کمک، حمایت و راه را باز و برای رفع مشکلات با بخش های مختلف مذاکره کرد.

مدیرعامل لاستیک بارز نیز با اشاره به مشکلات این کارخانه از سال ۹۷ تا سال ۱۴۰۰، ضمن بیان اینکه سال گذشته این مجموعه با خودباوری، عملکرد سه ماهه با زیان بیش از ۱۰۰ میلیارد را به سود خالص ۴۰۰ میلیارد در پایان سال رساند گفت:در سال جاری نیز با تغییر نگرش به ۲۰ هزار میلیارد ریال سود طی ۹ ماه دست یافتیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha