۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85441428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آینده‌سوزی به آینده‌سازی در تامین اجتماعی تبدیل شده است

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: این سازمان با اینکه چالش هایی دارد، اما با اقدامات انجام شده آینده‌سوزی و آینده خواری به آینده‌سازی در تامین اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرهاشم موسوی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه های تامین اجتماعی در اردبیل با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم سازمان تامین اجتماعی با ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بزرگترین بدهکار بانکی بود، افزود: با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در این مدت با افتخار اعلام می کنیم که سازمان تامین اجتماعی امروز نه تنها بزرگترین بدهکار بانکی نیست بلکه بزرگترین طلبکار از بخش های مختلف است.

وی اظهار کرد: اگر با مدل مدیریت قبلی پیش می‌رفتیم الان به ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی قبلی، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم اضافه شده بود، یعنی حداقل ماهانه بین ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی و سر جمع بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشتیم.

موسوی بیان کرد: پرداخت ماهانه ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق با کسری ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی در دولت قبل، در حال حاضر به پرداخت ۴۴ هزار میلیارد تومان تعهدات ماهیانه حقوق و بخشی از تعهدات دیگر، بدون استقراض از نظام بانکی تبدیل شده است.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با تشریح دستاوردها و توفیقات این سازمان، اضافه کرد: اقدامات خوبی در سال های اخیر انجام شده و اتفاق بسیار خوبی در حوزه حکمرانی تامین‌اجتماعی صورت گرفته به طوری که اعداد و آمارهای رسمی گویای وضعیت سازمان تامین‌اجتماعی است.

موسوی با بیان اینکه دولت سیزدهم بیشترین پرداخت و تادیه بدهی را انجام داده است، ادامه داد: رویکرد دولت مردمی به ویژه شخص رئیس جمهور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بحران سازی اجتماعی نیست بلکه ارایه خدمات بهتر و مطلوب به تمامی آحاد مردم به خصوص بازنشستگان و مستمری بگیران و شرکای اجتماعی است.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم به فکر مدیریت وضعیت فعلی نبوده بلکه توجه ویژه به تعهدات آینده و بین‌نسلی داشته و برای همین با نگاه راهبردی و برنامه ریزی های صورت گرفته امروز سازمان تامین اجتماعی در مسیر تحول قرار گرفته به طوری که تلاش می شود با غلبه بر مشکلات موجود آینده‌سوزی و آینده خواری به آینده‌سازی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه صندوق تامین اجتماعی یک صندوق بین نسلی است، افزود: برای همین همه ما در برابر نسل آینده تعهد و مسئولیت داریم و باید جوابگوی آنها باشیم تا علاوه بر جلب رضایت خدا، شرمنده آیندگان نباشیم.

آینده‌سوزی به آینده‌سازی در تامین اجتماعی تبدیل شده است

****۱۳۳ پروژه درمانی در دست اجرا است

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: هم اکنون در مجموع ۱۳۳ پروژه درمانی ملکی توسط این سازمان در نقاط مختلف کشور در دست اجرا است.

موسوی افزود: علاوه بر ارزش ریالی زمین و ساختمان های موجود امسال برای تجهیز، توسعه و احداث این تعداد مراکز درمانی در نقاط مختلف کشور بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه توسعه درمان رایگان یکی از اولویت های سازمان تامین اجتماعی و دولت سیزدهم است، اظهار کرد: چرا که بررسی ها نشان می دهد درمان رایگان و ارایه خدمات بهتر و مطلوب برای بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان بسیار مهم و اساسی است.

وی بیان کرد: تلاش می شود با تامین و تخصیص به موقع اعتبار تمامی این مراکز درمانی در زمان مقرر تکمیل و به بهره برداری برسد و در اختیار مردم و بیمه شدگان تحت پوشش قرار گیرد.

موسوی اضافه کرد: با وجود مشکلات عدیده، تمامی تلاش سازمان تامین اجتماعی ارایه خدمات بهتر و مطلوب به بازنشستگان و شرکای اجتماعی است و در سال های اخیر برنامه های خوبی از جمله سفرهای رایگان به مشهد مقدس و پرداخت تسهیلات بانکی به مرحله اجرا در آمده و این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور ادامه داد: ۷۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار دارند که حدود ۵۰ درصد معادل ۴۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و از خدمات این سازمان بهره مند هستند.

میر هاشم موسوی رئیس سازمان تامین اجتماعی در سفر به اردبیل علاوه بر دیدار با مسئولان استان از پروژه های در دست اجرای این سازمان از جمله درمانگاه تخصصی مدیریت درمان اردبیل، مرکز رفاهی و ساختمان اسناد و پروژه در حال احداث بایگانی راکد تامین اجتماعی استان بازدید کرد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران هم‌جوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۶۲۰ هزار نفر یعنی بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند،

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha