استاندار: بیشترین جذب سرمایه گذاری خارجی کشور مربوط به قزوین است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: کمترین نرخ بیکاری و جذب بیشترین سرمایه گذاری خارجی کشور طی سال گذشته مربوط به این استان بود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که در سالن جلسات شهید سلیمانی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کاهش کسری تراز تجاری این استان در شرایطی که فعالان تولیدی با مشکلات برق و گاز مواجه بودند، برگرفته از تلاش فعالان اقتصادی در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: شاخص ها بیانگر آن است که واحدهای تولیدی که قبلا از چرخه تولید خارج شده بودند، دوباره بازگردانده شدند و بخش اقتصادی استان پویایی خود را حفظ کرده که همین مساله نشان از همراهی و همکاری بیش از پیش دولت و بخش خصوصی دارد.

توسعه بخش خدمات در استان قزوین به صورت بلند مدت و میان مدت در حال افزایش است

اعلایی با بیان اینکه توسعه بخش خدمات به صورت بلند مدت و میان مدت در حال افزایش است، تصریح کرد: یکی از مزیت‌های مهم اقتصادی قزوین، توسعه بخش خدمات است که البته ظرفیت خالی موجود در حوزه گردشگری نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم با افزایش تعداد سفر به نقطه هدف مطلوب در این زمینه دست بیابیم.

به گفته وی، هنوز سامانه های حمل و نقل در استان قزوین سنتی است و با وجود موقعیت جغرافیایی استان بایستی در حوزه جاده، فرودگاه، خطوط ریلی و منطقه ویژه تاکستان با نگاه ملی و اقتصادی سرمایه گذاری صورت بگیرد تا بتوانیم توسعه قابل توجهی را در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل نهادینه سازیم.

استاندار: بیشترین جذب سرمایه گذاری خارجی کشور مربوط به قزوین است

نقدینگی های سرگردان جامعه باید با روش های جذب سرمایه در فضای اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد

استاندار قزوین به شعار امسال "جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره کرد و یادآور شد: در شهروندان استان قزوین درخواست داریم تا با مشارکت روز افزون خود در حوزه تولید پای کار آمده و علاوه بر کمک کردن به مساله تورم، با بهینه مصرف کردن انرژی و مدیریت بهره وری، سطح تولید در استان را افزایش دهیم.

اعلایی ادامه داد: یکی دیگر از مسایل مهم اقتصادی استان که باید به آن توجه داشته باشیم، موضوع تامین مالی است که با همکاری مجموعه تشکل های صنفی اتاق بازرگانی و مسوولان ذیربط آن باید روش هایی را با مشارکت مردمی در دستور کار قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اعتقاد داریم در حوزه مسکن نیز می توان با مشارکت مردم سرمایه گذاری ها در حوزه ملک را افزایش دهیم، گفت: نقدینگی های سرگردان در جامعه باید با روش های جذب سرمایه در فضای اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار: بیشترین جذب سرمایه گذاری خارجی کشور مربوط به قزوین است

آورده اقتصادی قزوین با افتخارات ورزشی

به گفته مدیر ارشد استان، حوزه ورزش در استان دارای ابعاد اقتصادی، فرهنگی و معرفتی است و در سال گذشته نیز وضعیت پرافتخاری را در آن شاهد بودیم به طوری که تعداد ورزشکاران راه یافته به المپیک در تاریخ استان قزوین بی سابقه بود.

وی به حضور تیم فوتبال شمس آذر قزوین به عنوان نخستین تیم قزوین حاضر در رقابت های لیگ برتر اشاره کرد و گفت: ورود جدی مجموعه شمس آذر به عرصه فوتبال افتخار بزرگی برای این استان به حساب می آید، تیمی که با بودجه کم امروز در رده هفتم جدول لیگ برتر جای گرفته و همین مساله توجهات لازم را به ظرفیت های نهان قزوین نسبت به گذشته بالاتر هم برده است.

اعلایی با اشاره به ضعیف بودن زیرساخت های ورزش استان، اضافه کرد: از فعالان اقتصادی می خواهیم از این پس به مساله ورزش و حمایت از رشته های مختلف و توجه به ورزشکاران استان را مورد توجه جدی خود قرار دهند.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: وضعیت محیط کسب و کار در استان باید بهبود یابد و برای رفع موانع و شدت دادن به انجام کارهای تولیدی و اقتصادی تلاش بیشتری صورت بگیرد.

استاندار: بیشترین جذب سرمایه گذاری خارجی کشور مربوط به قزوین است

حضور قزوین در نمایشگاه اختصاصی اقلیم کردستان

در ادامه نیز نشست، رییس اتاق بازرگانی استان قزوین با تاکید بر ضرورت تحقق شعار سال، اظهار کرد: برنامه های متنوعی در حوزه توسعه تجارت بین المللی با همکاری و حمایت هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق قزوین در دستور کار قرار دارد.

مهدی عبدیان ادامه داد: حضور پررنگ در نمایشگاه اکسپوی صادرات جمهوری اسلامی ایران، اعزام هیات تجاری به ارزروم کشور ترکیه در اردیبهشت ماه، افتتاح دفتر نمایندگی قزوین در اربیل عراق برای فروردین ماه امسال از برنامه های اجرایی سال جاری اتاق بازرگانی قزوین است.

به گفته رییس اتاق بازرگانی استان قزوین، برگزاری نمایشگاه اختصاصی محصولات تولیدی قزوین در اقلیم کردستان در تابستان امسال نیز از دیگر برنامه های اتاق بازرگانی قزوین در حوزه توسعه تجارت خارجی و تقویت مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه و بازارهای هدف صادراتی محسوب می شود.

گفتنی است، طی این نشست بر رفع مشکلات مربوط به بیمه و مالیات پیمانکاران طلبکار طرح های عمرانی و همچنین حل مسایل مربوط به جلوگیری از رسوب کالا در کمرگ استان به همراه توسعه تولید مرغ نژاد آرین با همکاری دستگاه‌های مربوطه تصمیم گیری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha