دعای خیر مشهدی‌ها، بدرقه موشک‌های سپاه تا تل‌آویو + فیلم

مشهد- ایرنا- تحقق "وعده صادق" و حمله موشکی و پهپادی سپاه به مواضع رژیم خبیث صهیونیستی، مشهدی را بر آن داشت تا در همان ساعات نخست بامداد روز یکشنبه گرداگرد بارگاه منور رضوی حضور یافته و برای موفقیت این عملیات دعا کنند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، حوالی ساعت یک بامداد امروز - یکشنبه- زائران و مجاوران حرم منور رضوی در رواق امام خمینی(ره) پای منبر ذاکر اهل بیت(ع)، سیدرضا هلالی نشسته و آیین مناجات، استغاثه و یاری از پروردگار برای توفیق در این عملیات را برگزار کردند.

همزمان به صورت خودجوش جمعی دیگر از مشهدی ها زیر بارش باران در میدان "فلسطین" این شهر گرد آمده و به شادی پرداخته و کاروان های شادی را در چند خیابان به راه انداختند اما از آنجا که حرم مطهر رضوی میعادگاه نهایی همه آیین ها و مراسم های مردمی است، شهروندان این کلانشهر شادی خود را در جوار بارگاه منور رضوی و در رواق امام خمینی(ره) پی گرفتند.

دعای خیر مشهدی‌ها، بدرقه موشک‌های سپاه تا تل‌آویو

طنین الله اکبر و "مرگ براسرائیل" تا زمان پیشخوانی اذان صبح ادامه یافت و آن گونه که خبرنگاران ایرنا گزارش دادند مردم پس از نماز جماعت صبح یکشنبه نیز دوباره شعار "مرگ بر اسرائیل" را دم گرفتند و پس از ختم این مراسم پرشور و احساس به خانه بازگشتند.

برخی فعالان فرهنگی از تعیین نشدن مکانی برای تجمع خیابانی شهروندان گلایه کردند و پیش بینی می شود که این تجمعات خیابانی به شکرانه حملات تلافی جویانه سپاه امروز یکشنبه نیز در مشهد ادامه یابد.

پشت‌بند یورش موشکی و پهپادی سپاه، بساط خبرهای دروغ مجازی نیز داغ شد و حتی چنین گفته شد که مردم از بیم جنگ و اقدامات تلافی جویانه رژیم صهیونیستی، به جایگاه های سوخت هجوم آورده و صف های طولانی خودروی مقابل جایگاه ها تشکیل داده اند که بررسی خبرنگاران ایرنا نشان داد پمپ های بنزین در مشهد خلوت است و تصاویر ضبط شده از جایگاه سوخت میدان تلویزیون و خیابان های "آبکوه" و "ملک الشعرای بهار" در حوالی ساعت ۲ بامداد، کذب بودن ادعای رسانه های معاند را نشان داد.

واکنش های فضای مجازی مشهدی ها نیز جالب بود؛ در حالی که یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در واکنش به حملات سپاه در فضای مجازی نوشته بود؛ " اگر شرارت های بیشتری شود آمریکا و اسرائیل باید همچنان منتظر عواقب شرارت های خود باشند"، برخی دیگر به شوخی در صفحات مجازی نوشتند که "فردا مدارس اسرائیل به صورت مجازی و در بستر پیام رسان شاد برگزار می شود"!

برخی دانش آموزان مشهدی نیز، که شب گذشته جریان حملات به اسرائیل را از تلویزیون و یا فضای مجازی دنبال کرده بودند، در گروه های مجازی آموزشی خواستار تعطیلی مدارس و برگزاری مجازی کلاس های درس در روز یکشنبه شدند.

دعای خیر مشهدی‌ها، بدرقه موشک‌های سپاه تا تل‌آویو

حجت الاسلام سیدمحمد حسین راجی از مبلغان جوان مشهدی نیز در فضای مجازی نوشت: "اگر جهاد تبیین نکنیم این پیروزی عظیم توسط دشمن در ذهنها به شکست تبدیل خواهد شد، از ساعات دیگر شبهات به صورت گسترده شروع خواهد شد".

به نظر می رسد امروز انبوه پیام ها و بیانیه ها راهی رسانه ها و بنگاه های خبری محلی در مشهد شود و به احتمال زیاد برپایی تجمعات مردمی در حمایت از حملات سپاه به مواضع رژیم کودک کش اسرائیل ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha