۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85444875
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۴۶ کیلومتر از قنات‌های اصفهان لایروبی و احیا شد

۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۲۹
کد خبر: 85444875
۴۶ کیلومتر از قنات‌های اصفهان لایروبی و احیا شد

اصفهان - ایرنا - مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: ۴۶ کیلومتر از قنات‌های این استان در یک سال اخیر لایروبی و احیا شده است.

غلامرضا عُشاقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر از یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر از قنات‌های این استان از ابتدای اجرای طرح‌های مرتبط با قنات تاکنون لایروبی و احیا شده است.

وی ادامه داد: بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ رشته قنات در استان اصفهان وجود دارد و بطور میانگین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب سالانه از آنها برداشت می‌شود.

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهار کرد: در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز قادر خواهیم بود طرح لایروبی و احیا در حدود ۵۰۰ هکتار از قنات‌های این استان را تا پایان برنامه هفتم توسعه اجرا کنیم.

عشاقی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از پهنه استان اصفهان را مناطق بیابانی و نیمه بیابانی تشکیل می‌دهد و قنات جزو منابع آبی این نواحی است که در سیلاب‌ها آسیب می‌بیند لذا احیا و لایروبی آنها جزو برنامه‌های اصلی جهاد کشاورزی به‌شمار می‌آید.

به گزارش ایرنا، برنامه هفتم توسعه (از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶) با هدف حصول به پیشرفت اقتصادی توام با عدالت یکی از اسناد مهم برای ورود به گام دوم انقلاب اسلامی است.

مجموع اراضی زراعی قابل‌ کشت استان اصفهان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در شرایط معمول از حیث بارش، حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha