۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85225316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروژه احیا و لایروبی"  قنوات اصفهان " ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اصفهان - ایرنا - مدیر امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: پروژه احیا و لایروبی قنوات یک سال اخیر در استان با هدف بهبود تامین آب از طریق این منابع ، به حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

غلامرضا عُشاقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، طول عملیات این پروژه را ۱۲ کیلومتر اعلام کرد و افزود: برای این طرح ۴۸ میلیارد ریال اعتبار ملی و بیش از ۲۶۱ میلیارد ریال اعتبار استانی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: از آنجا که قنات از جمله منابع آبی به ویژه در مناطق بیابانی و نیمه بیابانی به شمار می رود، احیا و لایروبی آنها جزو برنامه‌های اصلی فنی مهندسی کشاورزی اصفهان است.

مدیر امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: سیلاب اصلی ترین دلیل آسیب و تخریب قنوات است و در سال‌هایی که سیل بیشتری در استان رخ می‌دهد، احیا و لایروبی بیشتری مورد نیاز خواهد بود.

عشاقی با اشاره به اینکه محدوده استان اصفهان دارای حدود چهار هزار و ۶۰۰ رشته قنات است، تصریح کرد: قنوات در ۲۲ از ۲۸ شهرستان این استان بخش قابل توجهی از آب به ویژه در بخش کشاورزی را تامین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تامین بودجه و تخصیص به موقع اعتبار، مهمترین نیاز ما در اجرای پروژه‌های مرتبط با احیا و لایروبی قنوات است و در صورت تحقق اعتبارات در زمان مقرر قادر خواهیم بود بخش قابل توجهی از این منابع آبی را احیا کنیم.

حدود چهار هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار و ۶۰۰ رشته قنات در استان اصفهان وجود دارد که برداشت آب از آن حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون متر مکعب در سال برآورد می‌شود.

پروژه احیا و لایروبی"  قنوات اصفهان " ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

۲۲ شهرستان استان اصفهان دارای قنات است و با توجه به شرایط خشکسالی در این خطه استفاده از این منابع آبی زیرزمینی ضروریست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha