۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۰۸
کد خبر: 85445640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴ هزار واحد مسکونی روستایی در یزد مقاوم سازی شد

۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۰۸
کد خبر: 85445640
۲۴ هزار واحد مسکونی روستایی در یزد مقاوم سازی شد

یزد _ ایرنا _مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد با بیان اینکه نهضت مقاوم سازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ شروع شده است ، گفت: تاکنون ۲۴ هزار واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش ایرنا "علیرضا نادریان زاده" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران تعداد واحد مسکونی روستایی در استان را ۴۵ هزار واحد بیان کرد و افزود: مقاوم سازی بقیه واحدها هم در دست اجرا است.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم چهار هزار واحد مسکن روستایی در استان ساخته شده که نسبت به مدت مشابه قبل در دولت دوازدهم افزایش سه برابری داشته است.

وی با بیان اینکه برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی تهیه شده است گفت: در انتهای دولت قبل ۱۷ طرح هادی روستایی مطالعه شده بود اما در دولت سیزدهم با رشد هشت برابری ۱۴۲ طرح مطالعه یا بازنگری شد.

نادریان زاده ادامه داد : واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط در روستاهای حریم شهر ۷۰۰ هکتار و در روستاهای غیرحریم شهر نیز حدود ۲۰۰ هکتار زمین تملک شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰ قطعه زمین به روستاییان برای ساخت مسکن واگذار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد گفت: سهم واگذاری زمین برای روستاییان در سال جاری برای استان ۶ هزار قطعه تعیین شده است.

ساخت ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن

نادریان زاده با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تمام شهرستان‌های استان غیر از مرکز استان برعهده بنیاد مسکن قرار گرفته است، گفت: اخیراً یک سایت ۶۰۰ واحدی در روستای محمدآباد شهر یزد به این اداره کل واگذار شده است.

وی ادامه داد : اکنون ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط این اداره کل در استان در دست ساخت است که یکهزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای این واحدها تامین شده است.

نادریان زاده در خصوص فعالیت حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره ) افزود :در سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان کمک‌های خیرین برای ساخت مسکن محرومان جذب شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با اشاره به خسارت سیل به واحدهای مسکونی روستاهای استان در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار بهسازی و یا مجددا ساخته شد.

استان یزد حدود سه هزار روستا و ابادی دارد که یک هزار روستای آن دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha