امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی که با خود رگباران باران به همراه دارند، مناطق مختلف آذربایجان‌غربی را فرا گرفت.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این امواج ناپایدار از امروز مناطقی از آذربایجان غربی را فرا گرفتند و با خود افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعد و برق را به همراه دارند.

وی اضافه کرد: فعالیت این اموج ناپایدار تا فردا در این منطقه تداوم دارد و سپس به تدریج منطقه ما را ترک کرده و با خروج آن دمای هوا به طور میانگین چهار تا پنج درجه سانتی گراد افزایش پیدا می کند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با خروج این امواج ناپایدار تا پایان هفته جاری سامانه بارشی دیگر به منطقه وارد نخواهد شد و جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می شود.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب با حداقل دما صفر درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین پنج و ۲۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha