شهرآورد هفتاد و چهارم نصف جهان در سایه امتیازات از دست رفته

اصفهان-ایرنا- سپاهان و ذوب‌آهن درحالی عصر امروز و در چارچوب دیدار معوقه هفته هفدهم لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان در هفتاد و چهارمین شهرآورد اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند که هر ۲ تیم در نیم فصل دوم امتیازات زیادی را از دست داده اند و بدنبال کسب پیروزی در این دیدار سرنوشت ساز هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عصر امروز شهرآورد هفتاد و چهارم اصفهان در چارچوب دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهد شد.

باتوجه به جایگاه تیم‌های اصفهانی حاضر در رقابت‌های لیگ برتر و امتیازات زیادی که هر ۲ تیم در بازی های اخیر خود از دست داده اند، برد در شهرآورد امروز برای هر ۲ آن ها از اهمیت فراوانی برخوردار است و بر همین اساس می توان انتظار داشت که هواداران، عصر امروز شاهد بازی زیبایی باشند.

شهرآورد هفتاد و چهارم نصف جهان در سایه امتیازات از دست رفته

وضعیت سپاهان در آستانه شهرآورد اصفهان

سپاهان که هم اکنون با ۲۲ بازی و ۳۹ امتیاز در رده چهارم قرار دارد و میزبان شهرآورد امروز است بدنبال شکست ۲ بر یک مقابل صنعت نفت آبادان و پیش از آن توقف صفر بر صفر مقابل قعرنشین لیگ، نساجی مازندران، بدنبال کسب اولین برد روحیه بخش در سال جاری است، بویژه آن که آخرین شهرآورد اصفهان در ورزشگاه فولادشهر را ۲ بر صفر برده است.

سپاهان که یک بازی کمتر، از سه تیم صدرنشین دارد ولی به لطف بازی‌های بد تراکتور در ۲ هفته اخیر حتی با کسب تساوی در بازی عصر امروز می‌تواند بازهم جایگاه سومی را بدست آورد ولی برای خروج از بحران بیش از هر زمان دیگر به برد در شهرآورد اصفهان نیازمند است.

سپاهان در سه بازی آخر خود در سال جدید تنها ۲ امتیاز کسب کرده و بدون تردید این نتیجه با توجه به کادر فنی و مهره‌های ارزشمند این تیم نمی‌تواند نتیجه ای مطلوب برای هواداران باشد و از این روست که در چند بازی آخر صدای نارضایتی طرفداران از سکوها شنیده می‌شود.

برد در شهرآورد اصفهان، یکی از آخرین فرصت‌های طلایی پوشان است تا پس از سه هفته بحرانی و بدنبال کسب نتایج ضعیف بتوانند دست کم جایگاه سوم خود در جدول رقابت‌ها را بدست آورند تا این فصل را بدون سهمیه آسیایی به پایان نبرده باشند و تا حدی رابطه خود با هواداران را بهبود بخشند.

البته با توجه به ترکیب سپاهان در فصل جاری تنها قهرمانی در جام حذفی می‌تواند، طرفداران این تیم را راضی کند که البته در این مسیر نیز سپاهان بازی های دشواری پیش رو خواهد داشت و در گام بعدی در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف تیم دسته اولی «استقلال آبی پوش ملاثانی» برود.

به هر صورت سپاهان که ۲ دربی آخر فوتبال اصفهان را با برتری به پایان برده امیدوار است با کسب پیروزی مقابل ذوب‌آهن نه تنها از بحران خارج شود، بلکه به سومین برد متوالی در دربی دست پیدا کند.

شهرآورد هفتاد و چهارم نصف جهان در سایه امتیازات از دست رفته

وضعیت ذوب آهن در آستانه شهرآورد اصفهان

ذوب آهن که با ۲۲ بازی و ۳۰ امتیاز در رده هشتم قرار دارد در بازی امروز بدنبال جبران شکست ۲ بر صفر بازی رفت است؛ بویژه آنکه آخرین برد ذوبی ها در مصاف با همشهری زردپوش خود به چهاردهم آبان ۱۴۰۰ بر می‌گردد که با نتیجه یک بر صفر در ورزشگاه فولادشهر بدست آمد و سبزپوشان ۲ دربی آخر فوتبال اصفهان را به زردپوشان واگذار کردند.

ذوب‌آهن که تا پیش از بازی با تراکتور در بحران قرار داشت و حتی محمد ربیعی، سرمربی این تیم در نشست خبری پس از بازی مقابل «شمس آذر» استعفا کرد ولی با برد قاطع در تبریز که اولین پیروزی این تیم در هشت هفته گذشته در لیگ برتر بود، بنظر می رسد توانسته بحران‌ها را پشت سر بگذارد و آماده رویارویی در شهرآورد اصفهان شود.

ذوبی ها با توجه به برد هفته گذشته مقابل تراکتور دست کم از نظر شرایط روحی در وضعیت بهتری نسبت به زردپوشان قرار دارند و به‌طور قطع با روحیه بالاتری در زمین حاضر خواهند شد و امیدوارند با پیروزی بر رقیب سنتی خود نتایج دور برگشت را جبران کنند.

شاگردان ربیعی در دور برگشت لیگ برتر امسال چهار شکست داشتند که همگی آن‌ها در خانه رقم خورد، ضمن آن که هر ۲ دیدار خارج از خانه این تیم نیز با تساوی به پایان رسید، با این وجود بنظر می‌رسد برد تراکتور آنچنان روحیه ای به سبزپوشان داده باشد که بتوانند امشب در مصاف با شاگردان مورایس حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

شهرآورد هفتاد و چهارم نصف جهان در سایه امتیازات از دست رفته

ترکیب احتمالی سپاهان برابر ذوب‌آهن

یکی از امیدواری های سپاهان در شهرآورد امروز، بازگشت مصدومان به ترکیب تیم است و آن طور که از تمرین‌های چند روز گذشته طلایی پوشان بنظر می رسد، بیشتر بازیکنان مصدوم سپاهان به شرایط بازی رسیده‌اند و تنها محمد دانشگر بدلیل مصدومیت و آریا یوسفی بدلیل محرومیت در شهرآورد امروز، زردپوشان را همراهی نخواهد کرد.

بررسی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد، محمد دانشگر که در آخرین بازی سپاهان در لیگ و در بازی با صنعت نفت آبادان مصدوم شد از روز یکشنبه گذشته با دست «آتل‌بسته» تمرینات سبکی را جدا از تیم و زیر نظر پزشکان و مربیان پشت سرگذاشته و بنظر می رسد هفته‌های پایانی لیگ برتر را از دست خواهد داد.

علاوه بر دانشگر، سپاهان در شهرآورد فوتبال اصفهان از داشتن آریا یوسفی نیز محروم است، این بازیکن که در مصاف با استقلال تهران دچار مصدومیت شد چند هفته‌ای است که از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده ولی در نیمه اول دیدار برابر نساجی در حالی که روی نیمکت نشسته بود به تصمیم داور مسابقه اعتراض کرد و با کارت زرد جریمه شد و حال سپاهان این بازیکن را برای بازی امروز در اختیار ندارد.

سپاهان هرچند دانشگر را در قلب دفاع و یوسفی وینگر را در اختیار ندارد ولی امیدوار است، امروز یکی از مهره‌های مهم خود را به میدان بفرستد، پیام نیازمند سنگربان سپاهان که در آخرین بازی سال گذشته بدلیل شکستگی از ناحیه استخوان روی پا، بازی های حساس سپاهان مقابل تراکتور و صنعت نفت و همچنین حضور در اردوی تیم ملی و بازی مقابل ترکمنستان را از دست داد در هفته جاری حضور پررنگی در تمرینات سپاهان داشت که نشان از پشت سر گذاشتن مصدومیت دارد و به احتمال زیاد مورایس از این بازیکن در قفس توری زردپوشان استفاده خواهد کرد.

بر این اساس ترکیب احتمالی سپاهان برابر ذوب‌آهن شامل پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، برایان دابو، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، محمد کریمی، محمدجواد حسین‌نژاد، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری، رضا اسدی و شهریار مغانلو خواهد بود.

آنچه در ترکیب سپاهان برگ برنده مورایس محسوب می‌شود حضور شهریار مغانلو در خط حمله طلایی پوشان است. این بازیکن در سه شهرآورد اخیر اصفهان برای زردپوشان گلزنی کرده و از این حیث بدنبال رکورد شکنی است تا بتواند رکورد زدن پنچ گل در شهرآورد اصفهان که متعلق به مهدی رجب‌زاده است را بشکند تا بهترین گلزن دربی‌های اصفهان دیگر ذوب آهنی نباشد.

شهرآورد هفتاد و چهارم نصف جهان در سایه امتیازات از دست رفته

ترکیب احتمالی ذوب آهن مقابل سپاهان

بدون تردید ترکیب ذوب‌آهن در دیدار امروز، همان ترکیب مقابل تراکتور خواهد بود، شاگردان ربیعی که همگی در آن بازی عملکرد درخشانی داشتند، به این باور رسیده اند که تیمی که می تواند تراکتور را با چهار گل در تبریز در هم بکوبد می تواند از پس سپاهان با تمام ستاره هایش نیز بر بیاید.

ذوب‌آهن تا این جای نیم فصل دوم بازیکن جدیدی به جمع مصدومانش اضافه نشده است و مصدومان این تیم همان نفرات قبلی در نیم فصل نخست شامل آرش قادری، سبحان خاقانی و پوریا آریاکیا هستند که به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی ادامه مسابقات لیگ برتر را از دست داده اند.

براین اساس ترکیب احتمالی ذوب‌آهن برابر سپاهان در دیدار عصر امروز شامل پارسا جعفری، محمد قریشی، فریبرز گرامی، امیرحسین جدی، شایان مصلح، فردین یوسفی، کمال کامیابی‌نیا، گریگول، محسن آذرباد، محمدحسین اسلامی و محمدجواد محمدی خواهد بود.

شهرآورد هفتاد و چهارم نصف جهان در سایه امتیازات از دست رفته

ذوب آهن کماکان بهترین تیم در خانه حریفان است

هرچند تا این جای نیم فصل دوم لیگ برتر، ذوب آهن نتوانسته برخلاف نیم فصل نخست، خود را در خانه حریفان پرقدرت نشان دهد ولی کماکان این تیم در کل بازی های انجام شده در لیگ با کسب ۲۳ امتیاز از ۱۱ بازی، بهترین تیم در «شکست ناپذیری در خانه حریفان» است و تیم های استقلال و پرسپولیس در رده های بعدی این رده بندی قرار دارند.

ذوبی ها در نخستین دیدار خارج از خانه لیگ برتر، ابتدا «ملوان بندرانزلی» را در ورزشگاه «مرحوم سیروس قایقران انزلی» با نتیجه ۲ بر یک شکست دادند، پس از آن در خانه پرسپولیس این تیم را با نتیجه یک بر یک متوقف کردند و بدنبال آن به ترتیب در برابر «استقلال خوزستان» و شمس آذر قزوین با نتایج مشابه ۲ بر یک پیروز شدند.

سبزپوشان اصفهانی در ادامه لیگ برتر در اراک از تیم شگفتی ساز «آلومینیوم» با تساوی، یک امتیاز گرفتند و «نساجی مازندران» را نیز در ورزشگاه «شهید وطنی» ساری ۲ بر یک شکست دادند و در خانه پیکان نیز با تساوی بدون گل یک امتیاز ذخیره کردند.

ذوب آهن در آخرین دیدار خارج از خانه‌ در نیم‌ فصل نخست نیز با گل محمدجواد محمدی،«صنعت نفت» را در آبادان شکست دادند و بدین ترتیب شاگردان محمد ربیعی علاوه بر حفظ آمار شکست ناپذیری در خانه حریفان، صدرنشین رقابت های خارج خانه در نیم‌فصل لیگ برتر شدند.

حال باید به انتظار نشست که آیا شاگردان ربیعی عصر امروز در شهرآورد می‌توانند پیروزی را از آن خود کنند و یا مانند ۲ شهرآورد قبلی بازنده میدان خواهند بود.

شهرآورد هفتاد و چهارم نصف جهان در سایه امتیازات از دست رفته

داوری شهرآورد اصفهان و حواشی آن

از همان روز گذشته که فدراسیون فوتبال اسامی تیم داوری در دیدار سپاهان-ذوب‌آهن را اعلام کرد و پیام حیدری را به عنوان داور وسط و کمک‌ها را علیرضا ممبینی، امین قدیری و مجتبی شجاعی و ناظر بازی را احمد صالحی معرفی نمود حرف و حدیث در مورد این انتخاب بالا گرفت و ابتدا سپاهانی ها واکنش منفی نسبت به این انتخاب نشان دادند.

شب گذشته نیز، مدیر تیم فوتبال ذوب‌آهن در این خصوص اعلام کرد: اشتباهات داوری برای تیم ما کم نبوده و با مرور قضاوت‌های داوران در این فصل لیگ برتر برای ذوب‌آهن متوجه می‌شوید که ما هم از اشتباهات داوری متضرر شده‌ایم.

عباس دارابی در خصوص اعتراض سریع باشگاه سپاهان به انتخاب پیام حیدری به عنوان داوری دربی اصفهان نیز گفت: این که آن‌ها به چه دلیلی اعتراض کرده‌اند به من و باشگاه ذوب‌آهن مربوط نمی‌شود اما با مرور قضاوت‌های داوران در این فصل لیگ برتر برای ذوب‌آهن متوجه می‌شوید که ما از اشتباهات داوری بیشتر متضرر شده‌ایم.

مدیر تیم فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: در دیدار رفت با سپاهان، دیدار با استقلال خوزستان، شمس آذر، تراکتور و چند مسابقه دیگر اشتباهات داوری گریبان تیم ما را گرفت اما به هر حال به مسیرمان در لیگ ادامه دادیم و البته مطمئن هستم اشتباهات داوری سهوی انجام می‌شود.

شهرآورد هفتاد و چهارم نصف جهان در سایه امتیازات از دست رفته

به گزارش ایرنا، هفتاد و چهارمین شهرآورد فوتبال اصفهان عصر امروز در چارچوب دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال جام خلیج‌فارس از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان برگزار می شود و این دیدار از شبکه اصفهان و شبکه ورزش پخش مستقیم می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha