مصاف ذوب‌آهنی‌های جدید و قدیم در فولادشهر

اصفهان-ایرنا- ذوب‌آهن اصفهان عصر امروز در یکی از آخرین بازی‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال کشور، در ورزشگاه‌ فولادشهر به مصاف آلومینیوم اراکی می‌رود که سرمربی آن سابقه طولانی در تیم سبزپوش اصفهانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ذوب‌آهن که چهارشنبه هفته پیش در شهرآورد هفتاد و چهارم اصفهان در دیداری مُعوقه از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال مانند ۲ شهرآورد قبلی شکست خورد، بیش از هر زمان دیگری به پیروزی در دیدار خانگی امروز نیازمند است بویژه آنکه نتایج ضعیف این تیم در خانه مدتهاست که نقل محافل فوتبالی است.

ذوب آهن که هم اینک با ۲۳ بازی و ۳۰ امتیاز به لطف تفاضل گل بهتر در رده هشتم جدول قرار دارد، در بازی امروز بدنبال جبران شکست شهرآورد هفتاد و چهارم نصف جهان است و از سوی دیگر وجود سه تیم ۳۰ امتیازی که یکی از آنها آلومینیوم اراک است، اهمیت بازی امشب و عطش ذوب آهن برای کسب پیروزی را دوچندان کرده است.

وضعیت ذوب‌آهن در آستانه بازی با آلومینیوم

سبزپوشان اصفهانی که تا پیش از بازی با تراکتور در بحران قرار داشتند و حتی محمد ربیعی، سرمربی این تیم در نشست خبری پس از بازی مقابل «شمس آذر» بدلیل نتایج سبز پوشان استعفا کرد با بُرد قاطع در تبریز که نخستین پیروزی این تیم در هشت هفته گذشته در لیگ برتر بود، بنظر می‌رسید که توانسته است بحران‌ها را پشت سر بگذارد و آماده رویارویی در شهرآورد اصفهان باشد ولی تک گل دقیقه ۶۹ شهریار مغانلو از روی نقطه پنالتی در شهرآورد اصفهان، آرزوهای این تیم را بر باد داد.

شاگردان ربیعی در دور برگشت لیگ برتر امسال چهار شکست داشتند که همگی آنها در خانه رقم خورد، ضمن آن که هر ۲ دیدار خارج از خانه این تیم، نیز با تساوی به پایان رسید، با این وجود بنظر می‌رسد بُرد تراکتور آنچنان روحیه‌ای به سبزپوشان داده باشد که با وجود شکست خفیف از روی نقطه پنالتی در شهرآورد اصفهان بتوانند عصر امروز در مصاف با شاگردان مجتبی حسینی، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

وضعیت آلومینیوم در بازی با ذوب‌آهن

آلومینیوم اراک با هدایت سیدمجتبی حسینی که خود بازیکن و سرمربی سابق ذوب آهن بوده است، برخلاف انتظار فوتبال دوستان، آلومینیوم اراک را به تیمی تبدیل کرده که توانسته است تا اینجای لیگ در میانه‌های جدول باشد.

کسب امتیاز و موفقیت برابر تیم‌های مدعی مانند پرسپولیس، تراکتور و سپاهان از جمله موفقیت‌های تیم اراکی در لیگ برتر امسال است و این تیم مانند ذوب‌آهن توانسته است خود را به مرحله یک هشتم نهایی برساند.

موفقیت‌های آلومینیوم در فصل جاری لیگ برتر آنگاه مشخص می‌شود که بدانیم این تیم در ابتدای فصل تعداد زیادی از بازیکنان‌ خود را از دست داد و بدلیل محدودیت سهمیه بازیکنان بزرگسال که امسال در لیگ برتر اجرا شد، نتوانست بازیکنان شاخصی را جذب کند ضمن آنکه در طول فصل، چند بازیکن اثرگذار این تیم مانند تبریزی و شریفات نیز بخاطر مصدومیت ناشی از پارگی رباط صلیبی از همراهی تمیشان محروم شدند.

سیدمجتبی حسینی عصر امروز در مصاف با ذوب‌آهنی که تجربه بازیکنی و سرمربیگری آن را دارد، بدنبال کسب پیروزی است تا بتواند به رتبه هفتم جدول لیگ برتر و یک امتیازی گل‌گهر رده ششمی برسد.

شاگردان مجتبی حسینی که تاکنون نمایش درخشانی را مقابل همه مدعیان لیگ برتر داشته‌اند بدون تردید تیم دست و پا بسته ای مقابل شاگردان ربیعی نخواهند بود.

مصاف ذوب‌آهنی‌های جدید و قدیم در فولادشهر

ذوب‌آهن کماکان بهترین تیم در خانه حریفان است

برغم شکست آخر ذوبی‌ها در «نقش جهان»، هرچند تا این جای نیم فصل دوم لیگ برتر، ذوب‌آهن نتوانسته است برخلاف نیم فصل نخست، خود را در خانه حریفان پُرقدرت نشان دهد ولی کماکان در کُل بازی‌های انجام شده در لیگ با کسب ۲۳ امتیاز از ۱۲ بازی، بهترین عملکرد تیمی در «شکست ناپذیری در خانه حریفان» را داشته است و تیم های استقلال و پرسپولیس در رده‌های بعدی قرار دارند.

ذوبی‌ها در نخستین دیدار خارج از خانه لیگ برتر، ابتدا «ملوان بندرانزلی» را در ورزشگاه مرحوم «سیروس قایقران انزلی» با نتیجه ۲ بر یک شکست دادند، پس از آن در خانه پرسپولیس، این تیم را با نتیجه یک بر یک متوقف کردند و بدنبال آن به ترتیب در برابر «استقلال خوزستان» و شمس آذر قزوین با نتایج مشابه ۲ بر یک پیروز شدند.

سبزپوشان اصفهانی در ادامه لیگ برتر در اراک از حریف عصر امروز، تیم شگفتی‌ساز «آلومینیوم» با تساوی، یک امتیاز گرفتند و «نساجی مازندران» را نیز در ورزشگاه «شهید وطنی» ساری ۲ بر یک شکست دادند و در خانه پیکان نیز با تساوی بدون گل یک امتیاز ذخیره کردند.

ذوب آهن در آخرین دیدار خارج از خانه‌ در نیم‌ فصل نخست نیز با گل محمدجواد محمدی، «صنعت نفت» را در آبادان شکست دادند و بدین ترتیب شاگردان محمد ربیعی علاوه بر حفظ آمار شکست ناپذیری در خانه حریفان، صدرنشین رقابت‌های خارج خانه در نیم‌ فصل لیگ برتر شدند.

در نیم فصل دوم با وجود اُفت سبزپوشان در امتیازآوری، در چهار دیداری که در خانه حریفان برگزار کردند، یک پیروز، ۲ تساوی و یک شکست بدست آورده اند که آما نسبت خوبی است بویژه آن که حریفان خارج از خانه ذوبی‌ها در نیم فصل دوم به ترتیب تیم‌های سپاهان، تراکتور، مس رفسنجان و هوادار بوده‌اند.

مصاف ذوب‌آهنی‌های جدید و قدیم در فولادشهر

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن مقابل سپاهان

بدون تردید ترکیب ذوب‌آهن در دیدار امروز، همان ترکیب ۲ دیدار قبلی این تیم مقابل تراکتور و سپاهان خواهد بود، شاگردان ربیعی که همگی در این ۲ بازی آخر عملکرد درخشانی داشتند، به این باور رسیده‌اند که تیمی که می تواند تراکتور را با چهار گل در تبریز در هم بکوبد می‌تواند از پس تیم دهم جدول نیز برآید.

ذوب‌آهن تا این جای نیم فصل دوم بازیکن جدیدی به جمع مصدومانش اضافه نشده است و مصدومانش همان نفرات قبلی در نیم فصل نخست شامل آرش قادری، سبحان خاقانی و پوریا آریاکیا هستند که همگی بدلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی ادامه مسابقات لیگ برتر را از دست داده‌اند.

براین اساس ترکیب احتمالی ذوب‌آهن برابر سپاهان در دیدار عصر امروز شامل پارسا جعفری، محمد قریشی، فریبرز گرامی، امیرحسین جدی، شایان مُصلح، فردین یوسفی، کمال کامیابی‌نیا، گریگول، محسن آذرباد، محمدحسین اسلامی و محمدجواد محمدی خواهند بود.

مصاف ذوب‌آهنی‌های جدید و قدیم در فولادشهر

حال باید به انتظار نشست که آیا شاگردان ربیعی عصر امروز در مصاف با آلومینیوم می‌توانند نوار چهار شکست پیاپی در ورزشگاه فولادشهر را پاره کنند یا مانند ۱۰ بازی از ۱۱ بازی که این فصل در خانه باخته‌اند یا مساوی کرده‌اند، با یکی از این ۲ نتیجه، بازی امروز را به پایان برسانند.

به گزارش ایرنا، تیم ذوب آهن اصفهان عصر امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه، میزبان تیم آلومینیوم اراک است، ذوب آهن هم اکنون در رده هشتم و آلومینیوم اراک در جایگاه دهم لیگ برتر فوتبال کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha