ترویج فرهنگ نماز در اولویت قرار گیرد

ارومیه - ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: ترویج و تبلیغ فرهنگ نماز دراولویت قرار گرفته و دراین زمینه قدمهای موثر برداشته شود.

به گزارش ایرنا، محمد صادق معتمدیان روز سه شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی افزود: دستگاهها اعتبار فرهنگی دارند و از آن بدین منظور بهره گیرند و هردستگاهی هم مشکل دارد اعلام کند.

وی تصریح کرد: هیچ بهانه ای برای کم کاری در این حوزه پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید هم بر موضوع محتوایی و هم زیر ساختی در فریضه نماز و ترویج آن توجه شود، گفت: باید وضعیت مساجد و تعداد آنها و نیز برگزاری نماز جماعت بررسی شده و دربحث محتوایی نیز به ترویج نماز توجه شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: شهرداری باید سیستم های صوتی را در سطح شهر فعال کند تا صدای اذان در نقاط مختلف شهر پخش شود که این خود از نظر روانی تاثیر خوبی دارد.

وی اضافه کرد: همچنین مشکلات ائمه جماعات نیز مورد توجه قرار گرفته و پیگیری شود.

معتمدیان اظهارکرد: دبیر ستاد اقامه نماز گزارشی از اجرای مصوبات ارائه دهد و تصمیمات اخذ شده توسط دستگاهها با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه نیز برتوجه به پایانه های مرزی، راهدارخانه ها و مجتمع های خدماتی رفاهی و آمادگی آنها برای مراسم اربعین تاکید کرد و گفت: همانند گذشته تمهیدات لازم اتخاذ شود.

مدیران، درنمازهای جماعت شرکت کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم در این جلسه گفت: مدیران ادارات و دستگاهها در نمازهای جماعت شرکت کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: وقتی مدیر مجموعه ای  در نماز جماعت شرکت می کند کارمندان نیز در نماز جماعت حضور می یابند ضمن آنکه وقتی مدیر در نماز جماعت شرکت نمی کند اطلاعی از وضعیت نمازخانه و شرایط آن ندارد.

وی تاکید کرد: به شیوه های مختلف و جدید نسبت به ترویج و تبلیغ فریضه نماز اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: تمهیدی اتخاذ شود تا سالی ۲ بار با ائمه جماعات جلسه گذاشته شود تا به بیان مشکلات بپردازند و همچنین مباحث جدید به آنها آموزش داده شود.

رییس ستاد اقامه نمازآذربایجان غربی نیز در این جلسه عدم حضور معاونین و مدیران در نماز های جماعت، انتخاب مکان نامناسب برای نمازخانه ها، نداشتن امکانات و سرویس های بهداشتی در برخی نمازخانه ها، تغییرکاربری تعدادی از نمازخانه ها توسط برخی دستگاهها را از جمله مشکلاتی عنوان کرد که در مسیر ترویج اقامه نماز وجود دارد.

حجت الاسلام پناهی ادامه داد: همچنین نمازخانه های بین راهی بویژه درجنوب استان وضعیت نامناسبی داشته و برخی حتی مهر هم ندارند.

وی گمرک و بهزیستی را از جمله دستگاههایی عنوان کرد که در بحث اقامه نماز جماعت عملکرد خوبی داشته اند.

همچنین رییس آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم دراین جلسه اظهارکرد: در ۹۷۳ مدرسه نمازخانه بصورت کلاسی، ۲ هزار و ۵۳۶ مدرسه نمازخانه مستقل دارند و ۷۷۴ آموزشگاه فاقد نمازخانه است.

مطهری ادامه داد: همچنین هزار و ۳۱ مدرسه امام جماعت روحانی دارد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز گفت: ۳۱  مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی درحال فعالیت هستند و ۳۶ مورد  نیز در حال احداث است.

ایرج دست نشان ادامه داد: ۴۳ سرمایه گذار نیز درخواست خود را  برای ایجاد مجتمع رفاهی خدماتی ارائه داده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هم اظهارکرد: یکی از مهمترین و ابتدایی ترین زیر ساخت ها، نمازخانه ها و سرویس های بین راهی است که باید به آن پرداخته شود.

مرتضی صفری با اشاره به احداث سرویس های بهداشتی در محدوده مسجد جامع ارومیه گفت: تمهیدات و همکاری لازم دراین زمینه صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha