فیلم | رژه نیروهای مسلح مراغه، حامل پیام وحدت و اقتدار

مراغه- ایرنا- رژه نیروهای مسلح مستقر در مراغه همزمان با روز ارتش، بار دیگر اقتدار سربازان ولایت و وحدت نیروهای جانبرکف ارتشی، سپاهی، انتظامی و بسیجی را به نمایش گذاشت.

به گزارش ایرنا معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه روز چهارشنبه در این آیین بیان کرد: روز ارتش امسال را در حالی جشن می‌گیریم که عملیات غرورآفرین و موفقیت‌آمیز «وعده صادق» سیلیِ محکمی بر هیمنه پوشالی رژیم نامشروع صهیونیستی وارد کرده و اقتدار نیروهای مسلح کشورمان را به جهانیان نشان داده است.

فیلم | رژه نیروهای مسلح مراغه، حامل پیام وحدت و اقتدار
فرماندار مراغه: عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران را به رخ دشمنان کشید

«مرتضی مینویی» با بیان اینکه نیروهای مسلح کشورمان امروز برای مقابله با استکبار جهانی در آمادگی کامل به سر می‌برند، اضافه کرد: کشورمان ارتش مقتدر، سپاه باصلابت، بسیج پابه‌کار و فراجای توانمند دارد و این نیروها در تمام عرصه‌ها گوش به فرمان ولی‌فقیه هستند.

وی با تاکید بر اینکه جانفشانی نیروهای مسلح کشورمان در دوران هشت سال دفاع مقدس فراموش‌نشدنی است، تصریح کرد: فداکاری‌های ارتش و سپاه در سایر برهه‌ها، از جمله در دوران کرونا که یار و یاور مردم و کادر درمان بودند نیز هیچگاه فراموش نخواهد شد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح کشورمان در تمام حوادث غیرطبیعی در کنار مردم هستند، اضافه کرد: آنچه نیروهای مسلح کشورمان را از دیگر نیروهای مسلح دنیا متفاوت می‌کند، بُعد مکتبی و الهی بودن آنان است.

فرماندار مراغه افزود: صهیونیست‌ها در حمله به سرکنسولگری ایران در «دمشق» دلاورمردانی را به شهادت رساندند که دعای هر روز آنان در قنوت‌ها و سجده‌هایشان شهادت بود و این موضوع از بُعد مکتبی و الهی بودن نیروهای مسلح کشورمان حکایت دارد.

«مینویی» اضافه کرد: دفاع از مظلوم در برابر مستکبر از دیگر ویژگی‌های نیروهای مسلح کشورمان است و به واسطه همان ایدئولوژی که امام راحل برای نیروهای مسلح کشورمان ترسیم کرد، این نیروها به دفاع از مظلومان در اقصی نقاط جهان ملزم هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در عملیات «وعده صادق» که با دستور فرماندهی معظم کل قوا انجام شد، سیلی محکی به رژیم غاصب و نامشروع صهونیستی وارد شد، افزود: این عملیات در تاریخ نظامی جهان ماندگار خواهد بود.

«وعده صادق» ویژگی‌های منحصربفرد دارد

فرماندار مراغه به ۱۰ ویژه منحصربفرد عملیات «وعده صادق» اشاره کرد و گفت: این عملیات تهاجم نبود، بلکه دفاع مشروع در برابر یک رژیم نامشروع به شمار می‌رود.

«مینویی» تصریح کرد: وقتی سازمان‌های بین‌المللی نتوانستند در برابر حمله غیرقانونی به سرکنسولگری کشورمان در «دمشق» که بر خلاف تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی و نزد افکار عمومی محکوم بود کاری بکنند، جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح کشورمان با این عملیات نشان دادند که این قدرت را دارند که در هر جا و در زمان به اذن رهبری متجاوز را تنبیه کنند.

وی افزود: این عملیات برای نابودی رژیم صهیونیستی اجرا نشد بلکه هدف آن نابودی پایگاه‌هایی بود که از آن پایگاه‌ها، به تمامیت ارضی کشورمان جسارت کرده بودند.

وی اضافه کرد: ویژگی سوم عملیات «وعده صادق» این بود که قرار نبود همه موشک‌ها و پهبادهایمان به هدف اصابت کند، بلکه تعدادی از آنها باید گنبد به اصطلاح آهنی و پوشالی صهیونیست‌ها را از کار می‌انداخت تا ما بتوانیم اهداف اصلی را با هفت فروند بالستیک هدف قرار دهیم که به اذعان فرماندهان این رژیم، عملیات ما با موفقیت اجرا شد.

«مینویی» اظهار کرد: ویژگی بعدی این عملیات این بود که معادلات جهانی را بر هم ریخت و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی که خودش را به عنوان چهارمین قدرت نظامی معرفی می‌کند را به سخره گرفت.

فرماندار مراغه افزود: تحقیر رژیم صهیونیستی ویژگی بعدی این عملیات بود زیرا ایران این عملیات را می‌توانست از طریق نیروهای نیابتی خود انجام دهد اما «وعده صادق» با هدف تحقیر اسراییل از درون خاک کشورمان اجرا شد و به یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی نیز پاسخ داد.

«مینویی» افزود: در این عملیات به مدت چهار تا پنج ساعت، پهبادها و موشک‌های ایرانی به سمت پایگاه‌های رژیم جعلی صهیونیستی شلیک شد که یک ابتکار نظامی جدید به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه این عملیات در نوع خود بی‌سابقه‌ترین عملیات نظامی جمهوری اسلامی در مواجهه با یک رژیم نامشروع است، ادامه داد: عملیات «وعده صادق» طولانی‌ترین حمله هوایی تاریخ نظامی ایران با پرتاب بیشترین موشک‌های بالستیک و کروز و پهبادها محسوب می‌شود.

فرماندار مراغه به بُعد اخلاقی این عملیات هم اشاره و بیان کرد: تحلیلگران آمریکایی می‌گویند که ایران می‌توانست به اهداف مردمی یا مراکز عمومی حمله کند اما این کار را انجام نداد؛ به جان انسان‌ها ارزش قائل شد و فقط پایگاه‌های نظامی که از آنها به سرکنسولگری ما حمله شده بود، حمله کرد.

«مینویی» افزود: ویژگی دیگر این عملیات این است که در این عملیات جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ما در برابر تمام دنیا قرار گرفتند زیرا در این عملیات کشورهای حامی اسراییل هم به کمک آنان آمدند اما نتوانستند در برابر اجرای موفقیت‌آمیز آن کاری بکنند.

وی این را هم بیان کرد که ایران در این عملیات بخش کوچکی از توان نظامی خود را به رخ دشمنان کشید و با هزینه کم، خسارت سنگین به صهیونیست‌ها وارد کرد.

به گفته وی به نقل از فرماندهان رژیم صهیونیستی، هزینه مقابله با این عملیات یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار تخمین زده شد؛ در حالی که هزینه اجرای عملیات یک دهم این میزان برآورد می‌شود.

فرماندار مراغه افزود: ویژگی بعدی این عملیات، عیان شدن ترس دشمنان و به ویژه آمریکا از ایران است تا جایی که «جو بایدن» پس از اجرای این عملیات بلافاصله اعلام کرد که در هیچ جنگی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

«مینویی» اظهار کرد: این عملیات باعث شد تا حمایت افکار عمومی دنیا از کشورمان به اوج خود برسد اما از فضای مجازی هم نباید غافل شد و صلابت نیروهای مسلح کشورمان باید در این فضا انعکاس یابد.

«وعده صادق» برگ زرین دیگری در تاریخ کشورمان است

فرمانده گروه ۱۱ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی نیز در این آیین بیان کرد: رهبری ۲ بار بر اجرای عملیات «وعده صادق» تاکید داشتند که به شکر خداوند و با اجرای موفقیت‌آمیز آن، برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی رقم خورد.

فیلم | رژه نیروهای مسلح مراغه، حامل پیام وحدت و اقتدار
فرمانده گروه ۱۱ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی: ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» باید تبیین شود

امیر «حاتم سیفی» افزود: در این عملیات برای اولین‌بار در تاریخ جهان، ۳۰۰ پهباد و ۲۰۰ موشک پی‌درپی به پرواز درآمد و ابعاد گسترده و مختلفی دارد که باید بیش از پیش تبیین شود.

وی اضافه کرد: امروز ارتش و نیروهای مسلح ما متمایز از سایر ارتش‌های دنیا هستند زیرا در راس آنان ولی امر مسلمین جهان قرار دارد و نیروهایمان نیز مردمی و ولایی هستند.

به گفته وی نیروهای مسلح کشورمان برای دفاع از استقلال و آزادی کشورمان جانفشانی می‌کنند و امروز در تولید تجهیزات نظامی به مرحله خودکفایی رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز پهبادهای شاهد و موشک‌های هایپرسونیک ما جای امنی برای دشمنان باقی نگذاشته است و نه تنها واردکننده این تجهیزات نظامی نیستیم، بلکه کشورهای مختلف دنیا برای خرید این تجهیزات متقاضی هستند.

به گزارش ایرنا رژه نیروهای مسلح مستقر در مراغه شامل ارتشی، سپاهی، انتظامی و بسیجی، در داخل پادگان امام رضا (ع) و با به نمایش گذاشتن تجهیزات نظامی و آمادگی جسمانی این نیروها برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha