بابک بوالحسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مشکل نسخهنویسی الکترونیک از سه روز گذشته در کشور و این استان به دلیل ارتقای سیستمهای سختافزاری ایجاد شده و تنها مختص استان مرکزی نیست.
وی یادآور شد: نسخهنویسی الکترونیک طبق قانون پنج ساله ششم توسعه از سال ۹۵ کلید خورد اما از اسفندماه سال ۹۹ لازمالاجرا و پس از آن تمام دفاتر کاغذی جمع شد.
سرپرست ادارهکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: حجم ورودی اطلاعات نسخهنویسی الکترونیک به حدی زیاد بود که سامانههای گذشته پاسخگوی ثبت رکوردها نبود و سازمان نیاز به ارتقا سختافزاری داشت که تجهیزات آن خریداری و نصب شده است.
بوالحسنی عنوان کرد: این تجهیزات هماکنون در حال تست است و به گفته رئیس سازمان بیمه سلامت طی روزهای آینده و به زودی مشکل آن رفع میشود.
وی با بیان اینکه راهکارهای جایگزین تا رفع مشکل نیز اندیشیده شده، گفت: پزشکان باید در شرایط اضطرار نسخه بیماران را در سربرگ پزشکی خود درج کنند و وضعیت بیمه فرد را نیز از طریق تلفن همراه و کد دستوری ستاره ۱۶۶۶ مربع (#۱۶۶۶*) و درج کد ملی بیمار مشخص میشود.
سرپرست ادارهکل بیمه سلامت استان مرکزی اضافه کرد: سامانههای داروخانهای متصل است و بیماران میتوانند با نسخه کاغذی پزشک، اقلام دارویی خود را با پرداخت ۳۰ درصد سهم بیمه شده و ۷۰ درصد سهم بیمه سلامت دریافت کنند.
بوالحسنی تاکید کرد: بیمه سلامت متعهد به پرداخت سهم پزشکان است و این قشر نگرانی در این خصوص نداشته باشند.
۴۵ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۹ نفری استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت است.
نظر شما