۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴
کد خبر: 85448728
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار: موانع سرمایه‌گذاری تولیدبرق درمازندران برطرف می شود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بخش تولید برق در استان گفت: موانع زیرساختی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تولید این انرژی برطرف می شود.

به گزارش روز پنشنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی استانداری مازندران سید محمود حسینی پور در جلسه ستاد رشد اقتصادی استان در ساری گفت: روند سرمایه گذاری برای تولید برق در این استان با موانعی روبرو بود که هر چه سریعتر این مشکل در مسیر گره گشایی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: ارائه راهکار مناسب برای خرید برق تولید شده توسط بخش خصوصی یکی از اقدام های مهمی است که باید در این استان انجام شود.

استاندار مازندران با بیان این مطلب که ضرورت دارد سازو کاری تعریف شود تا تولید کنندگان برق در بخش خصوصی بتوانند به مشتریانی که انتخاب کردند برق را بفروشند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی ناترازی در میزان تولید و نیازهای برق در این استان وجود دارد که با حمایت از تولید کنندگان این کمبودها باید بر طرف شود.

حسینی پور ادامه داد: سهم برق منطقه ای در رشد اقتصادی مازندران بسیار بالا است که در قبل نگاه ها در این حوزه خدماتی بود ولی در حال حاضر سرمایه گذاری است.

استاندار: موانع سرمایه‌گذاری تولیدبرق درمازندران برطرف می شود

استاندار مازندران در بخش دیگری بیان داشت: در حوزه ارتباطات زیر ساخت استان در سال گذشته به رشد ۱۰۷ درصدی رسید که این رویه در سال جاری هم با شتاب پیش خواهد رفت.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این نکته که سرمایه گذاری در بخش ارتباطات به هوشمند سازی کمک خواهد کرد، بیان داشت: سرمایه گذاری در این بخش برای افزایش بهره وری با سرعت ادامه خواهد یافت.

حسینی پور افزود: همه بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ گردش مالی و پردازش کارت خوان های آنها باید در این استان انجام شود در غیر این صورت ارائه خدمات به آنها قطع خواهد شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: پردازش پولی بنگاه های اقتصادی در مازندران زمینه تحول در بانک های استان را هم فراهم خواهد کرد که این بنگاه ها باید برای انجام این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

طبق آمار مشترکان برق مازندران یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که ۷۵ درصد از مشترکان برق خانگی هستند که ۵۰ درصد برق استان را مصرف می کنند. ، ‌۱۲ درصد مصرف برق در بخش کشاورزی، ۲۰ درصد در صنعت، هشت درصد عمومی و ۱۰ درصد در بخش تجاری مصرف می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha