بازاری مطمئن برای توسعه کسب و کارهای محتوایی ایجاد شود

تهران- ایرنا- مدیر موسسه فرهنگی شتاب‌دهنده سامان‌دهی و به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی را مهمترین عامل جهش تولید به‌ ویژه تولید محتوای فاخر دانست و خواستار ایجاد بازاری مطمئن برای توسعه کسب و کارهای محتوایی شد.

سلمان نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی با بیان اینکه سامان‌دهی و به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی مهمترین عامل «جهش تولید» به‌ ویژه تولید محتوای فاخر است، اظهارداشت: بسیاری از استعدادها و ظرفیت‌ها در پایان هر یک از جشنواره‌ها به فراموشی سپرده شده و یا بهره‌برداری مناسبی از آنها نمی‌شود.

وی گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب پیرامون لزوم جهش تولید با مشارکت مردم، می‌توان از درون ظرفیت‌های موجود در جشنواره‌هایی مانند «مدرسه عشق»، با ایجاد بستری برای عرضه تولیدات؛ شرایط ایده آلی را برای توسعه و رونق کسب و کارهای محتوایی فراهم کرد.

نصیری با اشاره به مهجور واقع شدن برخی از تولیدات در رویدادها و جشنواره‌های مردمی افزود: اغلب جشنواره‌ها حول محور مساله تصویر و ابزار رسانه برگزار می‌شوند و کمتر به حوزه صوت، پادکست و یا متن توجه می‌شود، این در حالی است که بسیاری از تولیدات فاخر از درون همین متون قوی شکل می‌گیرند.

بازاری مطمئن برای توسعه کسب و کارهای محتوایی ایجاد شود
سلمان نصیری مدیرعامل موسسه فرهنگی شتاب دهنده

مدیرعامل موسسه شتاب دهنده راوینو بیان کرد: اگر بازار مستعدی برای نمایش و عرضه محتوای نوشتاری و صوتی فراهم شود تا تولیدکنندگان فیلم‌نامه، مستند و... از این محتوا بهره‌مند شوند، طبیعتا آثار تولیدی از نظر کیفی، ارتقا یافته و در نتیجه شاهد رشد بازار کسب وکار در حوزه صوت و متن نیز خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد بازاری مطمئن برای توسعه کسب و کارهای محتوایی اظهارداشت: نبود وجود بازاری مطمئن و ایجاد چرخه عرضه و تقاضایی خودکار در حوزه تولیدات محتوایی موجب شده تا بسیاری از آثار قابل عرضه صرفا در بایگانی جشنواره‌ها خاک بخورند. بنابراین به منظور جلوگیری از این روند، نیازمند ارائه سامانه و سکویی با قابلیت ایجاد چرخه ارزش آفرین محتوایی هستیم.

نصیری گفت: در همین راستا موسسه راوینو با توجه به توان فنی و بازارشناسی تدقیقی شرایطی را فراهم کرده تا آثار جشنواره‌هایی مانند «مدرسه عشق» و سایر رویدادهایی که قابلیت عرضه به بازار خرید و فروش را دارند، به کسب و کارهایی پایدار برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل شوند و امیدواریم در آینده در عرصه‌های منطقه‌ای و بازارهای دلاری حضور یافته و تولیدات خود را ارائه دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha