۶۱۲ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی در آستارا در حال ساخت است

آستارا - ایرنا - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آستارا گفت: ۶۱۲ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی در ۳ فاز در شهرستان آستارا در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، مهدی گرویان روز پنجشنبه در نشت خبری با اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت چهل و پنجمین سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارکرد: امام راحل در ۲۱ فروردین سال ۵۸ تنها پس از ۹ روز از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران با تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گام بزرگی را در راستای محرومیت زدایی از جامعه برداشت که تا امروز برکات آن در جامعه ادامه دارد.

وی بیان کرد: احداث ۶۱۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در سه فاز که هر فاز ۲۰۴ واحد می باشد در دست پیگیری و اجراست چنانکه تحویل زمین به پیمانکار انجام شده و فاز یک دارای پیشرفت فیزیکی مناسب نبوده که با توجه به حل مشکلات طی اواخر سال ۱۴۰۲ و اوایل سال ۱۴۰۳ و تغییر بانک عامل و پرداخت کامل رقم اولیه از سوی متقاضیان انتظار پیشرفت مناسبی از این طرح می رود.

وی ادامه داد: مرحله دوم طرح بدلیل مشکلات مربوط به جابجایی تیر برق و نبود کنتور و ترانس برق دارای پیشرفت مناسب نبوده که با توجه به حل مشکل ترانس از سوی این بنیاد امید است پیشرفت خوبی داشته باشد و در فاز سه نیز بدلیل وجود مشکلات مشابه پیشرفت کندی داشته است.

رئیس بنیاد مسکن آستارا با اشاره به اهمیت مقاوم سازی مسکن روستایی افزود:در حال حاضر هفت هزار و ۵۷۵ واحد مسکونی در بیش از ۷۵ روستا مقاوم سازی شده و از استحکام کامل و لازم برخوردارند و درصد واحدهای مقاوم شهرستان به کل واحدهای روستایی استان 92 درصد می باشد در حالی که میانگین کشوری مقاوم سازی واحدهای روستایی 53 درصد است و میانگین استانی 59 درصد می باشد.

وی از دیگر اقدامات بنیاد مسکن را صدور ۸۷ جلد سند روستایی و ۲۶۵ جلد سند شهری عنوان کرد که برای نخستین بار در شهر زیر بیست و پنج هزار نفر لوندویل اجرایی شده که با مجموع تعداد ۳۵۲ جلد سند که نسبت به مدت مشابه که رشد سه برابری دارد در رتبه دوم استان قرار گرفته ایم.

گرویان گفت: لایروبی و ساماندهی رودخانه کانرود بطول ۱۵۰۰ متر و روستای ویرمونی بطول ۱۸۰۰ متر و روستای بیجاربین بطول ۱۰۰۰ متر و تله خان بطول ۴۰۰ متر توسط ماشین آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعد از سیل شهریورماه ۱۴۰۲ انجام شد و زباله های برجا مانده از سیل در سطح شهر را نیز جمع آوری کردیم.

وی در بخشی از سخنان خود افزود: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برکات مستمر و صدقات جاریه امام راحل می باشد و تا کنون منشاء خدمات فراوانی در راستای تحقق فرمان ایشان به ویژه در تامین مسکن محرومان و محرومیت زدایی در روستاها و بازسازی مناطق آسیب دیده، تهیه و اجرای طرح هادی، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، صدور سند مالکیت و تملک و واگذاری زمین به انجام رسانده است.

وی به بیان برخی از اقدامات بنیاد مسکن شهرستان آستارا در سالی که گذشت پرداخت و گفت: اجرای آسفالت به مساحت بیش از ۴۲ هزار متر مربع در روستاهای چلوند، قنبر محله سیبلی، باش محله لوندویل، ویرمونی، عسگر آباد، عباس آباد، گیلده، خلیه سرا لوندویل و شونده کش کانرود با اعتبای تخصیصی ۱۱۲ میلیارد ریال از جمله این اقدامات است که در برخی از روستاها به دلیل تخریب زیرسازی در زمان سیل، پس از اجرای زیرسازی انجام می شود.

وی بیان کرد: اجرای پیاده روسازی به مساحت ۴۰۰ متر مربع واقع در روستای عنبران که به انجام رسیده است و احداث پل عابر پیاده واقع در روستای بیجاربین، اجرای دیوار حائل به طول ۱۸۰ متر مکعب واقع در روستای مشند و تهیه طرح هادی برای برخی دیگر از روستاها از دیگر اقدامات است.

گرویان عنوان کرد: بازنگری طرح هادی برخی روستاها هم انجام شده و برخی دیگر در دست پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha