یک هزار میلیارد ریال بودجه به پروژه‌های عمرانی سال جاری آستارا تخصیص یافت

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: بیش از یک هزار میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۳ شهرستان آستارا تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز یکشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار کرد: این اعتبار از سه محل استانی، توازن و تملک است که برای احداث و تکمیل طرح‌های عمرانی آستارا هزینه خواهد شد.

وی افزود: بودجه کمیته برنامه‌ریزی در سال ۱۴۰۲، ۸۲۲ میلیارد ریال بود که امسال با ۲۹ درصد افزایش به یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال رسیده است که امروز ۷۵۰ میلیارد ریال از آن توزیع شد.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا ادامه داد: این اعتبار برای اجرای ۹۴ طرح عمرانی در سرفصل‌های مختلف در بخش‌های امور کشاورزی، منابع طبیعی، انرژی، توسعه خدمات شهری و روستایی، مبلمان شهری، میراث فرهنگی و گردشگری، آب و فاضلاب، امور عشایری، طرح هادی روستایی، آموزش و پرورش، فرهنگ و هنر، گردشگری، شبکه‌های برق، شیلات، بهسازی معابر شهری هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه تزریق اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و نیمه تمام در مناطق محروم اولویتی است که با نگاهی ویژه دنبال شده است، گفت: اولویت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.

شهاب زاده بیان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی با توجه به ظرفیت‌های موجود، باید نسبت به جذب اعتبار برای تکمیل طرح‌های عمرانی در دست اقدام اهتمام و شتاب عمل بیشتری داشته باشند زیرا با بی‌توجهی بعضی ادارات بودجه سال گذشته آنها به درستی تخصیص پیدا نکرد.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا خاطرنشان کرد: سیل شهریور ماه سال گذشته به بسیاری از مراکز و پروژه های عمرانی این شهرستان آسیب‌های جدی وارد کرده است که برای بازسازی و مرمت آنها منتظر بودجه ستاد بحران هستیم که به محض تخصیص و واریز اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در این سیل بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان وارد شده است که نمونه بارز آن پل سیبلی است که محور مواصلاتی شهرستان آستارا است و تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای تعمیر آن هزینه شده است و با برنامه ریزی‌های انجام شده بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

شهاب زاده اعلام کرد: سیل در روستای کانرود شهرستان آستارا ۱۴ مغازه را با همه لوازم و تجهیزات نابود کرد و همه آن را آب برد و برای تامین خسارات این تعداد مغازه و غیره بیش از ۶۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است که فعلا نتوانستیم در این خصوص اقدام قابل توجهی انجام دهیم.

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان در فاصله حدود ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha