استاندار: تدارک حضور هشت هزار نفر از استان مرکزی در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: تدارک هشت هزار نفر از این استان برای حضور در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز شنبه در ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و اردوی راهیان نور، افزود: محتوای فرهنگی در سالگرد مراسم ارتحال امام راحل با هدف بهره‌مندی بیشتر از این مراسم مورد اهتمام جدی مسئولان قرار گیرد.

وی بیان کرد: برای برگزاری سالگرد ارتحال امام، تقسیم کار انجام شود و ۲ محور محتوای فرهنگی و حمل و نقل لجستیکی مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: برنامه‌های غنی و قوی نسب به سال گذشته در حوزه رسانه پی‌گرفته شود تا مراسم ارتحال امام خمینی(ره) با سال‌های قبل متفاوت و اثرگذار برای شرکت‌کنندگان باشد.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: شرکت و پوشش همه اقشار به ویژه جوانان در مراسم ارتحال امام مورد توجه همه نهادها و سازمان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی، تنها استانی است که در مراسم ارتحال امام راحل ۲ برنامه، یکی در خمین و دیگری شرکت در مراسم ارتحال در تهران دارد.

استاندار مرکزی افزود: فرمانداران استان مرکزی با تشکیل ستاد شهرستانی سالگرد ارتحال امام راحل، نسبت به برنامه جامع اقدام کنند.

مخلص‌الائمه بیان کرد: نهادها و ارگان‌ها نسبت به تعهد مسئولیت برای برگزاری مراسم ارتحال امام راحل اقدام کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

وی عنوان کرد: برای برگزاری سالگرد ارتحال امام در خمین باید یک برنامه محتوایی ویژه تدارک شود و به شرکت، بخش اداری در این مراسم مانند سال‌های گذشته، اکتفا نشود.

استاندار مرکزی، همچنین درباره اردوی راهیان نور نیز گفت: ۲ موضوع خارج از استان در حال پیگیری، شامل تکمیل زائرسرای مشهد و دیگری اردوگاه سه‌گانه استان مرکزی در جنوب کشور در حال پیگیری است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: برای تکمیل زائر سرای مشهد که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از اعتبارات بخش دولتی در ساخت آن استفاده نمی‌شود.

وی گفت: باید حداقل امکانات بهداشتی اقامتی در اردوی راهیان نور تدارک شود تا زمینه دل سردی به وجود نیاید، بلکه موجب شود تا زمینه استقبال و جذب جوانان به وجود آید.

استاندار مرکزی ادامه داد: باید تجهیز اردوگاه اندیمشک و خرمشهر استان مرکزی و انجام و ساخت و ساز اردوگاه اهواز نیز به سازمان برنامه و بودجه استان واگذار شود.‌

بهره‌برداری فرهنگی از برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) امری ضروری است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی هم در این نشست گفت: هر ساله اعزام به مراسم ارتحال امام راحل برگزار می‌شود و این مراسم فرهنگی، سمبل انقلاب اسلامی است و باید برای جلوگیری از انحراف انقلاب، خط امام راحل بازخوانی شود.

سردار «محسن کریمی » افزود: بهره‌برداری فرهنگی از برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) امری ضروری است و نباید تنها به اعزام بسنده کرد.

وی بیان کرد: شرکت در مراسم ارتحال امام راحل باید هدفمند باشد و امام و اصول، این پیر فرزانه به نسل جوان در این مراسم معرفی شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در ادامه گفت: اردوی هفت اقلیم نیز مانند برنامه ملی راهیان نور باید با جدیت پیگیری شود.

سردار کریمی تاکید کرد: رویکرد مهم اردوهای هفت اقلیم، امام شناسی و آشنایی با حماسه‌های مهم انقلاب اسلامی است که شرکت کنندگان در این اردوها علاوه بر آشنایی با سیره امامین انقلاب، با حماسه‌های انجام شده و وضعیت قبل از انقلاب آشنایی می‌شوند.

وی بیان کرد: حرکت و اقدام امام راحل در تشکیل انقلاب اسلامی برای نسل جوان باید بازخوانی و برای آن حساب ویژه باز شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: مراسم سالگرد برنامه‌های سالگرد امام راحل باید قوی‌تر از سال گذشته برگذار شود و برگزاری یک مراسم در بیت ایشان کافی نیست و باید متولیان در این حوزه بیشتر دقت داشته باشند و در مدارس و ادارات به این روز نگاه ویژه شود.

سردار کریمی افزود: امروز سخنان حضرت امام خمینی(ره) درباره رژیم صهیونیستی به منصه ظهور رسیده، بنابراین باید با شیوه جوان پسند، نسل جوان را با دیدگاه حضرت امام راحل آشنا کرد.

وی درباره اردوهای راهیان نور هم گفت: استان مرکزی جز استان‌های اول در برگزاری این اردو در سطح ملی است و باید این جایگاه حفظ و کیفیت کار مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان هم در ادامه این نشست گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر سال گذشته از این استان به مرقد امام راحل اعزام شدند و سهمیه امسال استان، هشت هزار نفر است.

سرهنگ پاسدار «محمد گودرزی» افزود: ۱۲ کمیته امسال شامل فرهنگی، اطلاع رسانی، حمل و نقل، پشتیبانی و تدارکات، فاوا، نظارت و بازرسی، امنیتی و انتظامی، بهداشت و درمان، برنامه‌ریزی مالی، عملیات اسکان و گم‌شدگان، برای شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: اقدامات فرهنگی استان مرکزی در اردوی راهیان نور، کم نظیر است و این استان همواره از برترین‌ها در تعداد برگزاری این اردو معرفی شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان ادامه داد: یک‌هزار و ۶۰۹ نفر امسال در اولین برنامه راهیان نور از استان اعزام می‌شوند که این آمار در سال گذشته به ۹۵ هزار نفر روز از تمام قشرها رسید.

سرهنگ گودرزی افزود: ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار سال گذشته برای برگزاری اردوهای راهیان نور استان هزینه شد که ۲۰ میلیارد ریال آن خودیاری دانش‌آموزان، ۱۰ میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه و بقیه هزینه نیز توسط استان کمک شد.

وی بیان کرد: استان مرکزی جز معدود استان‌هایی است که از نظر تعداد برگزاری اردو، بالا شناخته شده و باید کیفیت برگزاری این اردو نیز افزایش یابد.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان اضافه کرد: این استان در اعزام راهیان نور نسبت به سال قبل، افزایش عملکرد ۲۸ درصدی داشته و ۳۳ هزار نفر نیز به اردوی راهیان پیشرفت اعزام شدند.

بیشتر بخوانید:

بصیرت‌افزایی محور برنامه‌های استان مرکزی در سالگرد ارتحال امام راحل است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha