۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85450530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبرسانی به ۷۰ روستای همدان در سال ۱۴۰۲

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85450530
آبرسانی به ۷۰ روستای همدان در سال ۱۴۰۲

همدان - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تأمین آب شرب ۷۰ روستای استان در طرح «جهاد آبرسانی» با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، فرهاد بختیاری‌فر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بهره‌برداری از این پروژه‌ها موجب بهره مندی ۲۲ هزار و ۳۹۶ خانوار از آب آشامیدنی سالم در روستاهای استان همدان شده است.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های دولت مردمی با آغاز به کار دولت سیزدهم، رفع محرومیت از چهره روستاها با توجه به دغدغه‌های روستاییان بود که در این راستا رفع مشکل آب در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تاکید کرد: علاوه بر تلاش برای تامین آب مورد نیاز روستاها و شهرها، کیفیت آب نیز مورد توجه است تا آب سالم و بهداشتی در اختیار هم استانی‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان، افزود: قرارداد اول جهاد آبرسانی در همدان با هدف آبرسانی به ۱۶۰ روستا در نظر گرفته شده که مدت این قرارداد ۳۰ ماه و اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها پنج هزار و ۹۰ میلیارد ریال است.

بختیاری فر خاطر نشان کرد: با آبرسانی به ۱۶۰ روستا، بیش از ۱۵۰ هزار نفر در قالب ۴۵ هزار و ۲۰۰ خانوار زیر پوشش قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان تخصیص داده شده، اظهار کرد: احداث مخزن زمینی به تعداد ۱۹ باب و ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول ۲۱۰ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۲۰ کیلومتر، حفر چاه به تعداد ۳۷ حلقه و یک دهنه بهسازی چشمه و قنات و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ از اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان است.

آبفای استان همدان ۶۸۰ هزار مشترک دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha