بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی خراسان شمالی ۳۸.۴ درصد افزایش یافت 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۸۰۰ فقره پرونده سال ۱۴۰۲ به آزمایشگاه این اداره کل ارجاع و بررسی شد که این رقم نسبت به سال ماقبل ۳۸.۴ درصد افزایش یافت.

محمدرضا نورس روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خدمات آزمایشگاه، یکی از چهار خدمت حوزه تخصصی پزشکی قانونی است که در سال گذشته هفت هزار و ۸۲۰ نمونه ارجاعی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بیش از ۴۵۰ نفر در سال گذشته برای بررسی اعتیاد به مواد مخدر، محرک و روانگردان و همچنین مصرف الکل به آزمایشگاه ارجاع داده و نمونه گیری و نتایج آن به مراجع قضایی اعلام شد.

نورس اظهار کرد: همچنین پارسال ۳۵ نمونه از متوفیان ارجاعی این بخش نمونه برداری و با استفاده از تجهیزات موجود در کمتر از یک ساعت پاسخ ارائه شد.

وی گفت: پزشکی قانونی همچنین پاسخگوی مکاتبات مراجع انتظامی در بررسی وجود و میزان الکل نمونه های ارسالی است که سال گذشته ۸۱۴ مورد نمونه غیربیولوژیک ارسالی بررسی و پاسخ آن ارسال شد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی استان به عنوان یکی از آزمایشگاه های برتر سطح دو در حال خدمات رسانی به مردم استان است.

سالانه بیش از ۳۰ هزار فقره پرونده در پزشکی قانونی استان مورد بررسی قرار می گیرد که این حجم از کار و خدمات رسانی تنها با ۵۰ نفر نیرو انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha