به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، علی عبداللهی روز یکشنبه با بیان اینکه اقدام تحولی بزرگی به همت همکاران در این اداره برای احداث راه های روستایی استان شکل گرفته و این آمار معادل کار چندین سال پیش از آن است افزود: آمار این بخش طی یکسال گذشته شامل احداث ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در استان به همراه آسفالت بوده که به بهره برداری رسیده است.
وی اظهارداشت: این استان دارای بزرگترین شبکه ارتباطی راه و شریانی و دومین شبکه بزرگراهی در سطح کشور است لذا کرمان به علت وسعت زیاد و عملکرد در راه های روستایی، آزادراهی و بزرگراهی بایستی به شکل ویژه ای مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه بزرگترین پروژه های نگهداری راه های کشور را در سطح استان کرمان داریم و این پروژه ها سال ها معطل مانده بودند که حالا به بهره برداری خواهند رسید، گفت: پروژه شهداد - نهبندان به عنوان یکی از پروژه های اصلی و کریدور کشور در دست احداث و بهسازی است.
وی ادامه داد: اصلاح و روکش آسفالت کریدور اصلی کشور یعنی مسیر یزد - انار - سیرجان به سمت بندرعباس یکی از اولویت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان است.
ساخت ۲۰ مجتمع خدماتی رفاهی
عبداللهی تصریح کرد: سال گذشته علاوه بر مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی که در سطح جاده ها در حال خدمت رسانی به مردم و مسافران بودند، سه باب نمازخانه بین راهی نیز برای رفاه حال مسافران اضافه و بهره برداری شد.
وی خاطرنشان کرد: ساخت حدود ۲۰ باب مجتمع خدماتی رفاهی بینراهی در دستور کار قرار دارد که با پیگیری های این اداره کل به بهره برداری خواهند رسید؛ در این خصوص با توجه به اینکه این استان دارای جاده های طولانی و کویری است و افراد با رانندگی های طولانی در جاده یکنواخت و بیابانی دچار خستگی بیشتری می شوند، نیاز به استراحت و تجدید قوای بیشتری دارند.
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در ادامه افزود: تمامی مجتمع های خدماتی رفاهی - بین راهی از طرف دستگاه های مختلف ازجمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان متولی و همچنین از سوی اداره بهداشت، شرکت نفت و سایر دستگاه های مرتبط به صورت مرتب بازدید می شوند.
وی در ادامه به طولانی بودن و گستردگی طول راه ها اشاره کرد و افزود: تمامی جاده های استان کرمان در حال نگهداری هستند و بایستی شبکه گسترده راه های بسیار ذیقیمت استان را حفظ کنیم زیرا این حوزه در بحث اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است.
عبداللهی ابراز داشت: یکی از بهترین پروژه هایی که برای شبکه راه ها در سطح استان کرمان تعریف شده، جاده سیرجان - بندرعباس، سیرجان - شهربابک، شهربابک - انار و در نهایت به یزد است که کریدور کالای استان محسوب می شود.
عرض کم راه های روستایی کرمان
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در خصوص کم عرض بودن و پرتردد بودن برخی از راه های روستایی گفت: بعضی از راه های روستایی استان در گذشته با عملکرد و ظرفیت متفاوت راه روستایی آن زمان ساخته شده که تنها به منظور تردد یک تا ۲ خودرو و متصل به جاده های اصلی یا مراکز شهری بوده اما اکنون به دلیل وجود برخی مراکز صنعتی و معدنی عملکرد آنها تغییر کرده است.
وی ادامه داد: اکنون تعداد قابل توجهی وسایل نقلیه سنگین در این جاده ها تردد می کنند لذا در هر صورت معادن باید در این زمینه مشارکت داشته باشند تا بتوان این راه ها را ارتقا داد و جاده های محل عبور بارهای معدنی تحمل بار ترافیکی سنگین را نیز داشته باشد.
عبداللهی در پایان یادآور شد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان به عنوان دستگاه بهره بردار و نگهداری از راه ها این کار را مجدانه پیگیری تا با همکاری اداره کل صمت این مشکل را برطرف کند و معادنی که از این جاده استفاده می کنند از محل مسئولیت های اجتماعی معادن به بهسازی راه ها کمک کنند تا جاده ها تعریض و ایمن تر شوند.
نظر شما