۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85454001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85454001
مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت

سمنان - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به رصد مداوم اراضی کشاورزی این استان برای مقابله با آفت سن غلات گفت: مقابله با آفت سن مادری در مزارع گندم و جو به ۶ هزار و ۹۰ هکتار رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرانک قهرمانفرد روز سه شنبه به خبرنگاران افزود: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از فروردین آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مبارزه با سن مادری در اراضی کشاورزی سمنان در حال انجام است، گفت: تا کنون مبارزه با سن مادری در سه‌هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع گندم و ۲ هزار و ۲۹۰ هکتار از جوزارهای استان سمنان انجام شد.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با آفت سن مادری در شهرستان گرمسار بوده است، بیان کرد: مبارزه با آفت سن مادری در گرمسار به میزان یکهزار و ۳۱۰ هکتار گندم و ۵۶۰ هکتار جو انجام شد و در مجموع در یکهزار و ۸۷۰ هکتار مزارع غلات این طرح اجرا شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: بعد از گرمسار آرادان بیشترین سطح مبارزه را با میزان یکهزار و ۶۲۰ هکتار دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: سطح مبارزه با آفت در سایر شهرستان‌ها مانند سمنان یکهزار و ۵۰۰ هکتار، میامی ۷۵۰ هکتار، سرخه ۲۳۰ هکتار، دامغان و شاهرود نیز به ترتیب ۷۰ و ۵۰ هکتار است.

پس از مبارزه با آفت سن غلات، مبارزه با آفت پوره در اراضی کشاورزی استان سمنان آغاز می‌شود.

استان سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha