۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85454112
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بی‌توجهی سازمان سیا در رسیدگی به پرونده‌های آزار و اذیت جنسی کارکنانش

تهران – ایرنا - کمیته اطلاعات مجلس آمریکا در یک گزارش هشت صفحه ای، سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) را متهم کرد که در جریان تحقیقات در مورد سوءرفتار جنسی در این سازمان جاسوسی به درستی به اتهام های آزار و اذیت کارکنان رسیدگی نکرده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه نیویورک پست نوشت که هیئتی از نمایندگان مجلس آمریکا در جریان تدوین این گزارش با ۲۶ افشاگر مصاحبه، ۱۵ جلسه توجیهی با "تعدادی از کارکنان سیا" برگزار و بیش از ۴ هزار صفحه از سوابق تولید شده توسط این سازمان را بررسی کرد.

در این گزارش اعلام شد که کمیته مذکور دریافته که سیاست‌های ناکارآمد سازمان سیا برای رسیدگی به اتهام ها منجر به ایجاد محیطی شد که قربانیان را از ارائه گزارش‌ منصرف می‌کرد چرا که احساس می‌کردند به پرونده‌هایشان به درستی رسیدگی نشده و راهی نیز برای شکایت به‌ صورت ناشناس وجود نداشت.

در این گزارش آمده است: در بیشتر موارد و به دلیل وجود یک فرآیند تحقیقاتی ناکارآمد، قربانیان اطلاعی از پاسخگویی یا مجازات احتمالی برای عاملان این حملات نداشتند. قربانیان از مطرح کردن شکایات خود منصرف می شدند چرا که ناشناس نبوده و نمی توانستند به دنبال مساعدت محرمانه باشند.

در اواخر سال گذشته میلادی مجموعه‌ای از پرونده‌های پر سرو صدای آزار و اذیت جنسی کارمندان سیا افشا شد.

در ماه اکتبر، زنی که در حال آموزش جاسوسی بود، دادخواستی را تنظیم کرد و سازمان را به تلاش برای پنهان کردن آزار و اذیت جنسی علیه خود متهم کرد.

ماه بعد نیز برایان جفری ریموند، افسر سابق سیا، اعتراف کرد که در سال ۲۰۰۶ و زمان خدمت در مکزیک و پرو، ده ها زن را اغفال کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha