موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از فراموشی و تحریف وقایع جلوگیری می‌کند

تهران- ایرنا- مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: یکی از وظایف این موزه، بازنمایی حوادث مهم ۴۵ سال انقلاب است تا از فراموشی و تحریف وقایع انقلاب و دفاع مقدس جلوگیری کنیم. 

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا سردار سرتیپ دوم پاسدار نادر ادیبی، امروز سه شنبه، چهارم اردیبهشت در حاشیه همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» که به مناسبت سالروز حمله نظامی آمریکا در طبس، در مرکز همایش‌های بین المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی ما در مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازنمایی حوادث مهم دفاع مقدس است و در سیاستگذاری های اجرایی، برنامه هایی را در طول سال برای آشنایی مردم به ویژه جوانان با هدف جلوگیری از فراموشی و تحریف وقایع، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به واقعه طبس و شکست حمله نظامی آمریکا در سال ۱۳۵۹ گفت: به پشتوانه هوشیاری ملت ایران، امام عظیم شان انقلاب و رهبری حضرت آقا در طی این سال‌ها همچنان خط مبارزه ملت ما با استکبار و شیاطین پر رنگ تر شده و ملت های آزاده دنیا از آن بهره می گیرند و مسیر سعادتی که این انقلاب باز کرد، همچنان گشوده تر در حرکت است.

ادیبی خاطرنشان کرد: موضوع شکست حمله نظامی آمریکا در طبس هم از آن وقایع تاریخی است که باید به دقت به آن پرداخته شود و تحلیل مناسبی از وضعیت مبارزه استکبار با ملت ایران را ترسیم کنیم که این کار در حال شکل گیری است و مهمترین نکته آن این است که این موضوع زنده باقی می ماند.

سردار ادیبی با بیان اینکه هر روز ملت ما مستحکم تر به مسیر خود ادامه می دهد، تاکید کرد: مردم برای انتقال مفاهیم تاریخی به نسل های بعدی در این اماکن و مراکز مهم انقلاب حضور پیدا کنند تا با مبانی اصلی انقلاب آشنا شوند و قوت قلب بیشتری پیدا کنند.

دشمن با ذهن و اراده ها کار دارد

محمد کرمی فعال رسانه ای در این همایش گفت: دیده بان اطلاعاتی در ۴۴ سال گذشته در عملیاتی با عنوان پنجه عقاب می خواستند به ما حمله کنند و تا بن دندان به تجهیزات نظامی مجهز بودند اما به خواست خدا درگیر طوفان شن شدند و شکست خوردند.

افزود: امروزه با جنگی فراتر از جنگ مسلحانه برای جابه جایی مرزها روبرو هستیم و آن، جنگ نرم و جنگ فرهنگی است و در واقع جنگ ترکیبی است و دشمن با ذهن و اراده ها کار دارد و امروز مهم ترین ابزار رسانه ها و کلمات است و ما زیر شدیدترین عملیات بمباران اطلاعات قرار داریم و اگر باور به اراده الهی نباشد، دچار تردید می شویم. باید به این موضوع مهم توجه کنیم که نباید با فضای مجازی غیرواقعی زندگی کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha