کاروان کارگران خراسان شمالی برای دیدار با رهبر انقلاب عازم تهران شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۲۴ نفر از کارگران استان به مناسبت هفته کاروکارگر (پنجم تا ۱۱ اردیبهشت ماه) برای دیدار با رهبری اعزام شد. 

مهدی اسلام خواه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شماری از کارگران سراسر کشور در نخستین روز از هفته کار و کارگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای ۳۰ برنامه در استان در هفته کار و کارگر افزود: برنامه های هفته کار و کارگر امسال با شعار « مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی » اجرا می شود که تقدیر از ۲۶ کارگر و واحد تولیدی نمونه در جشنواره امتنان، اجرای جشن‌ های خانوادگی، مسابقات فرهنگی و ورزشی و توزیع ۵۰ بسته معیشتی از دیگر برنامه های ویژه این هفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بازدید از کارگاه های پرخطر با هدف بررسی وضعیت ایمنی کارگران در محل کار و ارتقای ایمنی در این کارگاه ها نیز از جمله برنامه های این هفته است.

اسلام خواه افزود: همزمان با هفته کار و کارگر، زمین تنیس خاکی کارگران در بجنورد، شرکت تعاونی آموزشگاهی در شیروان و مرکز کاریابی در جاجرم و راز افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

بیش از ۹۰ هزار نفر کارگر در خراسان شمالی مشمول قانون کار است.

۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر نام دارد و از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به نام هفته کار و کارگر نام گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha