استاندار فارس: با فروشندگان داروهای سقط جنین برخورد شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری اداره کل صمت و اتحادیه‌های مربوطه، با متخلفان احتمالی که در زمینه فروش داروهای سقط جنین از طریق برخی عطاری‌ها و فروشگاه‌ها فعالیت دارند برخورد کنند.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، عصر سه شنبه در نخستین جلسه استانی خانواده و جوانی جمعیت استان در سال ۱۴۰۳، در شیراز افزود: مسئولیت جلوگیری از انجام سقط جنین در جامعه متوجه دانشگاه‌های علوم پزشکی است و باید برای این مهم برنامه مدون و مشخص ارائه دهند.

لزوم استفاده از الگوهای موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم استفاده از الگوهای موفق در زمینه افزایش ازدواج و کاهش طلاق اظهار کرد: در حوزه ازدواج و طلاق هم در سطح ملی و هم استانی با مسائلی مواجه هستیم که برای حل مسائل استانی باید تدابیر و راهکارهای عملیاتی ارائه شود.

ایمانیه، از شهرداری‌های استان خواست که مانند شهرداری شیراز با ارائه لایحه به شوراهای اسلامی نقش خود را در حوزه ازدواج ایفا کنند و اداره کل دفتر شهری و شوراهای استانداری نیز موظف است میزان فعالیت شهرداری‌ها و شوراها را عرصه را پایش کند.

استاندار فارس: با فروشندگان داروهای سقط جنین برخورد شود

وی ادامه داد: در همین راستا، دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ظرف ۲ ماه آتی و در گام نخست برنامه ازدواج، طلاق و فرزندآوری در روستاها ترسیم و ارائه کند.

او اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد (سمن) که در حوزه ازدواج و فرزندآوری فعال هستند نیز در قالب یک شبکه منسجم و منظم شکل بگیرند تا علاوه بر بازدهی بیشتر فعالیت، از هرگونه موازی‌کاری نیز جلوگیری شود.

استاندار فارس، با اشاره به فعالیت حدود چهار هزار سمن در این استان گفت: تمام سمن‌ها بکوشند تا در زمینه ازدواج، حداقل در مجموعه و در میان اعضای خود فعال باشند و برای ازدواج و کاهش طلاق برنامه‌های کمی، کیفی و مادی و معنوی ارائه دهند.

ایمانیه افزود: ضرورت دارد تا حقوق پیش بینی شده در قانون برای امر فرزندآوری به کارمندان اعلام شود و هرمجموعه و دستگاهی هم که از برقرار کردن این حقوق و امتیازات پیش بینی شده در قانون سرباز زند در صورت اعلام به مجموعه بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری، موضوع پیگیری خواهد شد.

استاندار فارس: با فروشندگان داروهای سقط جنین برخورد شود

در این جلسه از پوستر دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت با عنوان سهم من از جوانی ایران نیز رونمایی شد.

دومین رویداد اهدای جایزه استانی و ملی جوانی جمعیت در بخش های هفتگانه آماده دریافت آثار علاقه مندان در محورهای خانواده، رسانه، سازمان های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی، شرکتها و موسسه‌های خصوصی، مدیران و نخبگان است.

متقاضیان می توانند برای شرکت در این رویداد، آثار خود را از طریق وبگاه جمعیت به آدرس jameyat.ir ارسال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha