۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۷
کد خبر: 85454986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تیم دانش آموزی طرح دادرس قشم مقام دوم هرمزگان را به دست آورد

قشم - ایرنا - معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم گفت: در مرحله پایانی دوازدهمین دوره مسابقات دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت) که با حضور ۱۰ تیم برتر هرمزگان در بندرعباس برگزار شد تیم دانش آموزی متوسطه اول آموزشگاه نمونه دولتی حضرت خدیجه این شهرستان موفق به کسب مقام دوم شد.

عنایت پورسالاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ملی دادرس به منظور گسترش آگاهی عمومی، چگونگی مقابله با حوادث و بلایا و تشکیل تیم های مدیریت بحران آموزش دیده با همکاری جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش این شهرستان مرزی در سطح مدارس متوسطه اول و دوم این جزیره توسط مربیان آموزش دیده از سال های گذشته فعال شده است.

وی ادامه داد: طرح دادرس از طرح‌های ابتکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است و دانش‌آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس توسط یک مربی آموزش‌ دیده هلال‌احمری، مهارت‌هایی از قبیل پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم توضیح داد: مسابقات استانی طرح ملی دادرس یا مهارت آموزی دانش آموزان در روزهای سخت، ۱۲ سال است که به صورت مستمر در هرمزگان برگزار می شود.

پورسالاری اضافه کرد: هدف از برپایی این مسابقات برای دانش آموزان استان هرمزگان این بوده است که در هنگام خطر آمادگی لازم را داشته باشند و در گام اول محافظ جان خود باشند و تواناتی نجات جان همکلاسی ها و خانواده هایشان را داشته باشند.

تیم دانش آموزی طرح دادرس قشم مقام دوم هرمزگان را به دست آورد

وی با ابراز خرسندی و تبریک به ۱۵ دانش آموز دختر آموزشگاه نمونه دولتی حضرت خدیجه (س) شرکت کننده در این مسابقات استانی از تلاش و زحمات آنان، سرپرست و مربی این تیم و همکاری جمعیت هلال احمر، مدیر آموزشگاه و مساعدت خانواده دانش آموزان قدردانی کرد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم گفت: در این مسابقات استانی تیم دادرس شهرستان حاجی آباد مقام اول، تیم دادرس شهرستان قشم مقام دوم و تیم دادرس شهرستان میناب مقام سوم را کسب و جایزه بشر دوستانه ناحیه یک آموزش و پرورش استان هرمزگان را دریافت کردند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha