۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85455396
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ نیاز صنایع خراسان‌شمالی در سامانه «نان» ثبت شد

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳
کد خبر: 85455396
۶۰۰ نیاز صنایع خراسان‌شمالی در سامانه «نان» ثبت شد

بجنورد-ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: ۶۰۰ نیاز فناورانه صنایع و شرکت های استان در سال ۱۴۰۲ شناسایی و در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) ثبت شد.

محمدرضا قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته پنج رویداد تانا ( توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان ها) فولاد، آلومینا، لوله گستر، پتروشیمی و صنایع کوچک و متوسط در خراسان شمالی برگزار شد.

وی افزود:‌ نیازها و مشکلات صنایع و شرکت های استان در رویداد تانا به افراد صاحب ایده ، نخبگان و محققان ارایه شد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تصریح کرد: برگزاری این رویدادها باعث شد تا در مجموع ۱۴۲ تفاهم نامه برای رفع نیاز ها بین صنایع و شرکت های دانش بنیان و همچنین محققان، نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها امضا شود.

وی ادامه داد: از مجموع این تعداد تفاهم نامه نیز ۲۵ قرارداد کاری برای رفع نیازها و مشکلات بسته شد.

قربانی با بیان اینکه استان خراسان شمالی از نظر احصای نیازهای صنایع و شرکت های دانش بنیان و ثبت آنان در سامانه نان(https://nan.ac/) رتبه سوم کشوری را دارد افزود: برگزاری این رویدادها فرصت و ظرفیتی برای رفع مشکلات صنایع و شرکت ها در راستای افزایش تولید، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، ایجاد اشتغال و تولید ثروث است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۸۰ درصد ایده هایی که از سوی محققان و نخبگان در رویدادهای تانای استان ارایه شد از افراد بومی و داخل استان خراسان شمالی و ۲۰ درصد آن ایده ها نیز از سوی نخبگان سایر استان ها بوده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تعداد واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد استان را ۱۴۲ واحد عنوان کرد و افزود: تعداد فناوران در استان نیز یکهزار و ۴۴۷ نفر است.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha