زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد

اردبیل- ایرنا- همزمان با حضور دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در منزل یکی از مددجویان و حمایت وی و ستاد دیه، زمینه آزادسازی یک محکوم جرایم غیرعمد و مالی از زندان مرکزی استان فراهم شد.

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی روز چهارشنبه به صورت سرزده در منزل یکی از خانواده‌های کم‌برخوردار زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان اردبیل حضور یافت و ضمن دلجویی و حمایت‌ معیشتی و قضایی، زمینه بازگشت دوباره سرپرست خانوار به جمع خانواده‌اش را فراهم کرد.

این زندانی جرایم غیرعمد و مالی که از چندین ماه پیش در حال سپری کردن دوران محکومیتش بود، همزمان با حضور دادستان اردبیل و همراهان در منزلش و دستور واریز مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع ستاد دیه به منظور پرداخت بدهی‌اش آزاد شد.

آفاقی و همراهان همچنین در جریان دیدار با خانواده این مددجوی زندانی چند قلم لوازم منزل، بسته کمک معیشتی، هدیه نقدی (یک فقره کارت بانکی)، بسته‌های نوشت‌افزار و اقلام فرهنگی در قالب کمک‌های مومنانه اهدا کردند.

سرکشی و دیدار دادستان اردبیل با خانواده‌های زندانیان کم‌برخوردار به‌صورت هفتگی انجام می‌شود و در جریان آن با همکاری نیکوکاران نیک‌اندیش و سایر نهادهای حمایتی و دولتی در صورت نیاز نسبت به ارایه خدمات مددکاری و مشاوره‌ای یا بررسی پرونده‌های قضایی زندانیان نیز مسائلی مانند ایجاد اشتغال خانگی برای آنها اقدام می‌گردد.

سال گذشته با حمایت‌های نمایندگی ستاد مردمی دیه، کمک‌های نیکوکاران نیک‌اندیش و همکاری قضایی در مجموع ۳۴۷ محکوم جرایم غیرعمد و مالی که دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند، آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند اما با این وجود حدود ۲۰۰ نفر همچنان در زندان‌های استان اردبیل به‌سر می‌برند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha