بیش از ۲۰ هزار داوطلب چهارمحال و بختیاری در کنکور سراسری حضور دارند
عکس تزئینی است

شهرکرد - ایرنا - نماینده تام‌الاختیار دانشگاه شهرکرد در برگزاری آزمون‌ها گفت: در آزمون ورودی دانشگاه‌ها که از صبح روز پنجشنبه ۶ اردی‌بهشت‌ماه آغاز شد ۲۰ هزار و ۲۵ داوطلب در نوبت نخست کنکور سراسری در ۱۳ حوزه امتحانی حضور دارند.

سجاد باقریان روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد داوطلب کنکور سراسری ۱۲ هزار و ۷۶۵ داوطلب زن و هفت هزار و ۲۶۰ داوطلب نیز مرد هستند.

وی اظهار داشت: بیشترین داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ با هشت هزار و ۴۹۰ داوطلب مربوط به رشته علوم تجربی و کمترین تعداد داوطلبان نیز با ۸۰۷ نفر در چهارمحال و بختیاری مربوط به رشته هنر است.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه شهرکرد در برگزاری آزمون‌ها گفت: همچنین هشت هزار و ۵۶ داوطلب در گروه علوم انسانی، یک‌هزار و ۶۵۸ داوطلب در گروه علوم ریاضی و فنی و یک‌هزار و ۱۴ نفر نیز در گروه زبان خارجه شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه آزمون کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور در مراکز شهرستان‌های ۱۲گانه چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است، افزود: از این تعداد هشت هزار و ۱۷۹ داوطلب در شهرستان شهرکرد، چهار هزار و ۵۳۴ داوطلب در لردگان، ۲ هزار و ۶۷۰ بروجن، ۲هزار و ۷۶۵ داوطلب در فارسان، ۷۷۳ داوطلب در اردل، ۷۱۰ داوطلب در خانمیرزا، ۴۰۵ داوطلب در کیار، ۳۷۶ داوطلب بن و ۲۲۷ داوطلب در کوهرنگ باهم به رقابت می‌پردزاند.

باقریان ادامه داد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، فنی، علوم انسانی صبح پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجه عصر پنجشنبه ۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح روز جمعه هفتم برگزار خواهد شد.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه شهرکرد گفت: این آزمون شامل چهار دفترچه مربوط به دروس تخصصی است و داوطلبانی که متقاضی دبیری هستند باید علاوه بر پاسخ دادن به سوالات تخصصی گروه آزمایشی ثبت نامی، با دریافت دفترچه مربوط به سوالات مخصوص آزمون فرهنگیان، به سوالات مربوطه نیز پاسخ دهند.

باقریان گفت: شروع همه آزمون‌های گروه‌های آزمایشی صبح ساعت ۸:۳۰ و عصر ساعت ۱۵ است.

به گزارش ایرنا، کنکور سراسری ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha