۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۲۴
کد خبر: 85455812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراجعه به مرکز معاینه فنی سنگین جنوب کرمان ۲۸ درصد افزایش یافت

جیرفت- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: ۱۸ هزار و ۵۶۵ دستگاه ناوگان سنگین به ‌تنها مرکز معاینه فنی این منطقه در سال ۱۴۰۲ مراجعه کردند که رشد ۲۸ درصدی را در مقایسه با سال قبل آن نشان می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی راهداری جنوب کرمان، حمیدرضا علیدادی سلیمانی روز چهارشنبه اظهار کرد: از این تعداد معاینه فنی صورت گرفته، ۹ هزار و ۱۳۹ مورد قبولی مرتبه اول، چهار هزار و ۵۷۷ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و ۲۷۲ دستگاه نیز در تست های مربوطه رد شدند.

وی ادامه داد: به منظور ارتقای ایمنی در ترددهای جاده‌ای، حفظ محیط‌ زیست و کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها همه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در جنوب کرمان فقط یک مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین فعال است که آن هم در شهرستان جیرفت قرار دارد اضافه کرد: در این مرکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

مراجعه به مرکز معاینه فنی سنگین جنوب کرمان ۲۸ درصد افزایش یافت

خودروهای سنگین در جنوب کرمان با توجه به همجواری با ۲ استان مرزی، قرار گرفتن در مسیر ترانزیت و همچنین مرکز تولیدات محصولات کشاورزی گسترده حضور چشمگیری دارند که به نظر می رسد یک مرکز معاینه فنی جوابگو نیست و به همین دلیل یک مرکز دیگر در شهرستان کهنوج در حال ساخت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha