مدیرکل ورزش و جوانان یزد: نیازمند روحیه پهلوانی بین جوانان هستیم

یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان یزد با تاکید بر اجرای دقیق و مناسب برنامه‌های هفته ترویج فرهنگ پهلوانی گفت: فرهنگ سازی و ایجاد روحیه پهلوانی در بین ورزشکاران و جوانان یک ضرورت است.

به گزارش ایرنا، "زهیر حاجی حسینی " روز چهارشنبه در نشست کمیته هفته ترویج فرهنگ پهلوانی یزد افزود: توسعه ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان در دیدار با مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی تاکید بر توسعه ورزش زورخانه‌ای کردند.

وی با قدردانی از اقداماتی که تاکنون برای ورزش پهلوانی یزد انجام گرفته ادامه داد: برنامه‌های بسیار خوبی برای هفته ترویج فرهنگ پهلوانی برنامه‌ریزی شده که امیدواریم با همکاری و هم افزایی همه جانبه این برنامه‌ها به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

این مسئول بیان کرد: ترویج ورزش زورخانه‌ای به منظور توسعه فضیلت پهلوانی در فضای فرهنگی به خصوص نسل جوان ضروری است و امیدواریم با اضافه شدن ورزش زورخانه‌ای دانش آموزی و تمهید مقدمات دایر شدن این رشته ورزشی برای سایر شهرستان‌ها شاهد رشد کمی و کیفی آن که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باشیم.

فعالیت سه هزار و ۲۰۰ باستانی کار در یزد

دبیر هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان یزد گفت: هم‌اکنون ۱۱۰ زورخانه در سطح استان یزد وجود دارد که از این تعداد ۲۸ باب آن در شهرستان یزد و بقیه در ۱۱ شهرستان دیگر است و پنج زورخانه نیز با کمک مردم و خیران در یزد، تفت و ابرکوه در دست ساخت است.

محمدهاشم روغنی افزود: تاکنون سه هزار و ۲۰۰ باستانی کار در سنین پنج ساله تا ۸۵ ساله در استان جذب این رشته فرهنگی و ورزشی شده اند و بودجه سال گذشته این هیات با توجه به اهمیت آن در تقویت فرهنگ و روح جوانمردی فقط یک میلیارد ریال بوده در حالی که سالانه حداقل به ۱۲۰ میلیارد ریال بودجه نیاز داریم.

در این نشست برنامه‌های فرهنگی و ورزشی هفته ترویج فرهنگ پهلوانی در سطح استان و شهرستان ها بررسی شد.

به گزارش ایرنا، روز ۱۷ شوال برابر با سالروز جنگ خندق و نبرد دلیرانه حضرت علی علیه السلام با عمروبن عبدود به عنوان روز ترویج فرهنگ پهلوانی نامگذاری شده است که از سوم تا دهم اریبهشت برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha