۸ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۲۸
کد خبر: 81700702
T T
۰ نفر

استاندار يزد بر گسترش ورزش پهلواني تاكيد كرد

۸ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۲۸
کد خبر: 81700702
استاندار يزد بر گسترش ورزش پهلواني تاكيد كرد

يزد - ايرنا - استاندار يزد بر ترويج و گسترش ورزش پهلواني و باستاني در جامعه و بين جوانان تاكيد كرد .

به گزارش ايرنا سيد محمد ميرمحمدي چهارشنبه شب در آيين بزرگداشت هفته ترويج ورزش پهلواني و باستاني در زورخانه علي بن ابيطالب (ع) يزد افزود: از ورزش هاي مهم و ورد تاكيد اسلام ورزش باستاني كرد .

وي اضافه كرد: در اين ورزش مفاهيم ديني ، فرهنگي و ورزشي نهفته است و منش جوانمردي و اخلاق در آن ديده مي شود و اين موضوع در جامعه ما بسيار ارزشمند است .

استاندار يزد تاكيد كرد: وجود اخلاق ، فرهنگ ، ادب و رعايت موازين انساني و الهي در سطح ورزش بايد همواره در تمامي رشته ها به عنوان يك هدف مهم گسترش يابد .

ميرمحمدي اظهار داشت: در سال هاس اخير در ورزش باستاني و پهلواني يزد فعاليت هاي بسيار خوبي انجام گرفته و بايد روز به روز شاهد گسترش آن در جامعه باشيم .

همچنين مدير كل ورزش و جوانان استان يزد در اين مراسم با گراميداشت هفته ترويج ورزش پهلواني به اهميت مسائل فرهنگي و ديني و همچنين رعايت شئونات انساني در ورزش اشاره كرد .

مسعود شريعتي با قدرداني از تلاش هاي هيات هاي مختلف ورزشي و بخصوص هيات باستاني و پهلواني استان يزد بر تداوم فعاليت ها در جامعه و جوانان تاكيد كرد .

رييس هيات ورزش هاي پهلواني و باستاني يزد هم به ارائه گزارش در خصوص آخرين وضعيت اين ورزش در يزد و مناطق و شهرستان هاي استان اشاره كرد .

محمد حسين ارزانش گفت: هم اكنون افزون بر سه هزار باستاني كار در گروه هاي مختلف سني فعالانه در اين ورزش در يزد و مناطق تابعه حضور دارند .

در اين مراسم ورزش باستاني برگزار شد و همچنين از تعدادي از فعالان و پيشكسوتان استان يزد قدرداني بعمل آمد .

استان يزد 47 هيات ورزشي و 60 هزار بيمه شده دارد .ك3

7536/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها