۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۸
کد خبر: 85456227
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یادواره شهید منتظر قائم و شهدای امنیت در یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- یادواره شهید محمد منتظر قائم، شهدای مدافع امنیت و سرلشکر شهید سید محمد حجازی چهارشنبه شب با حضور جمعی از مردم و مسئولان در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این یادواره حجت‌الاسلام "حسین جوشقانیان" از راویان دفاع مقدس یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت و گفت: امنیت و عزت ایران مدیون ایثار شهیدان به خصوص مدافعان امنیت است.

وی یکی از توطئه‌های دشمنان را جنگ تمام عیار فرهنگی، اقتصادی و تبلیغاتی ذکر کرد که باید مردم و مسئولان با بصیرت برای شکست آن اقدام کنند.

همچنین در این مراسم معنوی چندین برنامه فرهنگی و هنری از جمله اجرای سرود حماسی و مداحی انجام گرفت و نمایشگاه عکس شهدا برپا شد.

در خصوص شهدای مدافع امنیت سپاه الغدیر یزد نیز کلیپ پخش شد و در پایان خانواده‌های شهیدان با حضور مسئولان تجلیل شدند.

شهید محمد منتظرقائم متولد سال ۱۳۲۷ در شهر فردوس از توابع استان خراسان است، خانواده محمد به علت ایستادگی پدرش در مقابل جیره‌خواران حکومت وقت مجبور به هجرت از فردوس می‌شوند و در شهر و دیار پدرش، یعنی یزد سکنی می‌گزینند ولی این تازه ابتدای راه زندگی استکبار ستیزانه محمد است که رقم می‌خورد.

این شهید اولین فرمانده وقت سپاه پاسداران یزد و نخستین شهید مبارزه با نفوذ نظامی آمریکا به ایران است که در پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۹ در حمله نظامیان این کشور به صحرای طبس به فوز عظیم شهادت نائل آمد.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha