کلاغ بلا با عشق و مهربانی به ساوه رسید + فیلم 

ساوه - ایرنا - تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعد از سفری چند روزه با رسیدن به ساوه محموله خنده آموزش، عشق و مهربانی خود را در ساوه به کودکان این شهر هدیه کرد.

به گزارش ایرنا، کانون برای تمام اعضایش در هر گوشه و کنار این مرز بوم که باشد یادآور روزهای سرشار از مهر کودکی بوده و تماشاخانه سیارش نیز در تلاش است تا مروج هرچه بیشتر مهر و دوستی در میان کودکان ایران زمین باشد.

از این رو در اولین روزهای سال ۱۴۰۳ این تریلی سفریی را برای اجرای نمایش کلاغ بلا توپ طلا در استان ها و شهرهای مختلف کشور آغاز و یکی از مقصدهای این سفر شهر ساوه بود.

کلاغ بلا و حرصش برای دزدین توپ طلا بچه ها را علاوه بر خنداندن و سرشار از حس خوب کردن با مفهوم های خوبی و بدی نیز آشنا کرد و دستان کودکان ساوه ای را برای یافتن بخشندگی و مهربانی در دستان ضامن آهو گذاشت.

کارشناس مسوول هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، امسال پس از استان های البرز و لرستان به استان مرکزی سفر کرده و پس از آن به همدان و تهران می رود.

مهری فربدزاده یادآور شد: حضور در مناطق کم برخوردار شهرها از جمله اهداف حضور تماشاخانه سیار است که در شهرهای اراک و ساوه استان مرکزی در ۶ منطقه حضور یافت و نمایش خود را به اجرا گذاشت.

وی با بیان اینکه تماشاخانه سیار با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در بین جامعه هدف در کشور راه اندازی شده و سفرهای آن نیز بر همین مبنا انجام می شود گفت: در این سفر عوامل تماشاخانه نمایش صحنه ای و عروسکی کلاغ بلا توپ طلا را که مضمون بزرگواری امام رضا (ع) در حق حیوانات است را اجرا کردند.

فربدزاده همچنین بر اهمیت راه اندازی تماشاخانه در استان مرکزی تاکید کرد و گفت: این استان از ظرفیت های مختلف هنری برای اجرای برنامه های فرهنگی در تمام نقاط استان و سایر مناطق کشور است که با ایجاد این تماشاخانه می توان گام های تاثیر گذاری در فرهنگسازی و کاهش آسیب های اجتماعی برداشت.

کلاغ بلا با عشق و مهربانی به ساوه رسید + فیلم 

شمسی سعیدی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساوه هم در این خصوص گفت: تماشاخانه سیار در مدرسه اصلاح چی، سرکار توکلی و پارک امام علی (ع) به عنوان یکی از نقاط کم برخوردار برای اجرای برنامه ها مستقر شد.

وی اضافه کرد: حضور تماشاخانه های سیار در این شهرستان همواره مورد تاکید و پیگیری است ‌که سال گذشته نیز تماشاخانه سیار استان همدان در مناطق کم برخوردار ساوه حضور یافته بود.

سعیدی افزود: اجرای عدالت فرهنگی، افزایش نشاط اجتماعی، معرفی بیشتر کانون و فعالیت‌های آن به مخاطبان به خصوص در مناطق کم‌برخوردار از جمله اهداف حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید.

گفتنی است؛ کلاغ بلا، توپ طلا داستان یک کلاغ عاشق اجسام براق است که آنها را می دزد تا اینکه به او نشانی یک توپ بزرگ طلایی را می دهند و او با تصمیم دزدیدن این توپ راهی سفر می شود.

او که راهی این سفر شده تا آن توپ طلایی بزرگ را بدزدد، در بین راه با یک سگ و شتر آشنا میشود و آنها قصه پدر بزرگ و مادر خود را برای او تعریف میکنند تا اینکه کلاغ به توپ طلایی(گنبد طلایی شهر مشهد) می رسد.

این نمایش سعی دارد به زبانی کودکانه مهربانی را نسبت به حیوانات و آموزش مفاهیم محیط زیست به تصویر کشیده و رفتارهای بد را به چالش بکشد.

این نمایش که کارگردانی آن را علی یداللهی بر عهده دارد، با بازی این کارگردان و شهرام مسعودی و رضا معراجی اجرا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha