«جایزه ملی داستان و بازآفرینی» به میزبانی اصفهان فراخوان داد

اصفهان-ایرنا- رییس حوزه هنری استان اصفهان از آغاز ارسال اثر به این فراخوان در بخش رقابتی خبر داد.

نخستین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار آن تا پایان تیر است.

احمد نوری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مواجهه خلاق با پیشینه فرهنگی و تمدن، شاخص ارزیابی آثار ارسالی به نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» است، زیرا نیازمند جریان سازی در این زمینه‌ها هستیم.

وی با بیان‌اینکه برای خلق داستان‌های ریشه‌دار و موافق سلیقه روز ِمخاطبان باید به سمت بازآفرینی حرکت کنیم، افزود: داستان یک مقوله مهم و تاثیرگذار است که کالاهای مرتبط با آن مانند فیلم، سریال و انیمیشن در زندگی روزمره نقش محوری دارد؛ از سو دیگر هجمه فرهنگی نیز با داستان یا هنرهای مرتبط با آن شکل می‌گیرد.

رییس نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» ادامه داد: داستان مقبول و جذاب که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند بر اساس مولفه‌های ماده اولیه خوب(موضوع)، خلاقیت و روایت تکوین می‌یابد.

نوری افزود: در حالی که با تعدد و تنوع موضوع و ماده اولیه در مقوله داستان نویسی روبه‌رو هستیم اما قادر به خلق اثر نیستیم، بنابراین نیاز به بازآفرینی و هنر روایتگری خلاق در این حوزه احساس می‌شود.

به گفته وی در «بازآفرینی» نویسنده از یک اثر، از یک شعر، از یک فیلمنامه یا از یک رمان الهام می‌گیرد و شروع به خلق اثری جدید می‌کند که خلاقانه‌تر و درخشان‌تر است و مخاطب را به وجد می‌آورد.

رییس حوزه هنری اصفهان افزود: با توجه به اهمیت موضوع امسال برای نخستین بار «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» در بخش رقابتی و ترویجی فراخوان داد.

وی ادامه داد: بخش رقابتی که ارسال آثار برای آن آغاز شده شامل تولید و بررسی داستان، رُمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه ِکوتاه، جُستارنویسی و طرح داستان است و بخش ترویجی این جشنواره نیز با برگزاری کارگاه‌های هنری و داستانی است در شهرهای مختلف ادامه می یابد.

نوری گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و همه علاقه‌مندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند در این جایزه ملی شرکت کنند.

رییس نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» با بیان اینکه با توجه به میزان استقبال امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

«جایزه ملی داستان و بازآفرینی» به میزبانی اصفهان فراخوان داد

به گزارش ایرنا، آثار ارسالی به دبیرخانه این فراخوان هرکدام بطور جداگانه داوری و ارزیابی و از هر بخش ۱۰ اثر بعنوان برتر انتخاب می‌شود.

به گفته رییس نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی»، در بخش رُمان جوایز یکصد، ۵۰ و ۳۰ میلیون تومانی به نفرات اول تا سوم اهدا می‌شود و در بخش داستان کوتاه ۱۰ جایزه ۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

همچنین در بخش داستان کوتاهِ کوتاه ۲ جایزه پنج میلیون تومانی و در بخش جُستارنویسی ۲ جایزه ۱۰ میلیون تومانی به بهترین آثار اهدا می‌شود.

در بخش طرح داستان نیز از ۱۰ اثر برتر به ارزش ۳۰ میلیون تومان حمایت بعمل می‌آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha