۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85456761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قهرمانان قایقرانی زنجان ظرفیت درخشش در المپیک را دارند

زنجان - ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت:قهرمانان قایقرانی استان ظرفیت درخشش در المپیک را دارند و امیدواریم با کسب مدال المپیک پاریس ۲۰۲۴ بتوانند پرچم مقدس کشورمان را در مقابل چشمان جهانیان به اهتزاز درآورند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد بازرگان روز پنجشنبه در آیین استقبال از قهرمانان قایقرانی استان و مسافران المپیک ۲۰۲۴ پـاریس و ویژه برنامه هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای که در جوار مزار شهید گمنام مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد، افزود: تلاش خستگی ناپذیر این ورزشکاران قابل تقدیر و ارزشمند است.

بازرگان با بیان اینکه اردوهای مستمر، دوری از خانواده و تمرین های سخت نشانگر تلاش این ورزشکاران برای رسیدن به هدف اصلی است، افزود: کسب جواز حضور در المپیک گام بلندی برای رسیدن به این هدف یعنی کسب مدال المپیک است.

این مسوول با اشاره به قرار گرفتن در هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و لزوم برخورداری ورزشکاران از روحیه و منش پهلوانی و جوانمردی، تاکید کرد: قهرمانان ورزشی باید در ابتدا ورزیدگی فکری و اخلاقی کسب کنند و بعد وارد آوردگاه ورزشی و رقابت شوند تا بتوانند نمونه یک ورزشکار کامل و موفق باشند.

وی، سیره و منش شهدا را چراغ راه این مسیر دانست و گفت: این همان مسیری است که ما را به سوی مولا و مقتدای پهلوانی حضرت علی(ع) و ائمه اطهار(ع) رهنمون می کند و جسم و روحمان را جلا می دهد.

مهسا جاور و زینب نوروزی قایقرانان زنجانی در مسابقات انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه روئینگ در چونگجو کره جنوبی در روئینگ ۲ نفره سبک‌وزن بانوان در فینال دوم شدند و با کسب مدال نقره برای اولین بار جواز حضور در المپیک پاریس را در قایق دو نفره کسب کردند.

در این رقابت نمایندگان ژاپن و ازبکستان اول و سوم شدند.

در این رقابت ها هما خاتمی مربی ارزنده زنجانی نیز به عنوان مربی تیم ملی قایقرانی حضور داشت و با راهنمایی های خود سهم بسزایی در این موفقیت ایفا کرد.

در این ویژه برنامه ضمن تجلیل از قهرمانان ورزشی و مربی آنها از سه خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد و مراسم به ضرب و اجرای گروه ورزش زورخانه ای و نام مولای متقیان و اجرای گروه سرود نسل سلمان نیز مزین شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha