امام جمعه شهرکرد: گره‌ها و مشکلات مرتبط با جامعه کارگری رفع شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد توجه جدی برای رفع گره‌ها و مشکلات مرتبط با جامعه کارگری را ضروری دانست و یادآور شد: برای رفع مشکلات این گروه به کمک مجلس شورای اسلامی،قوه قضاییه و مسوولان دستگاه‌های اجرایی نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی نمایندگان تشکل‌های کارفرمایی و کارگری چهارمحال و بختیاری با امام جمعه شهرکرد به‌مناسبت هفته کار و کارگر با تاکید بر لزوم تلاش برای رفع مشکل مسکن در جامعه گفت: مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در این استان نباید نادیده گرفته شود چرا که طرح نهضت ملی مسکن، مساله‌ای نیست که نادیده گرفته شود.

وی افزود: مسوولان نسبت به اجرای طرح نهضت ملی مسکن توجیهاتی دارند اما نباید مسائل پیچیده رها شود بلکه باید از مسوولان و دستگاه‌های اجرایی مطالبه‌گری شود تا به نتیجه رسید.

امام جمعه شهرکرد نگاه ویژه به بخش‌های مختلف کار شامل آموزش مرتبط با کارگران، کارفرمایان، بیمه، مالیات و سایر موارد را ضروری اعلام و تصریح کرد: کار باید به‌معنای واقعی نقش خود را نشان دهد تا آثار آن به‌طور عملی مشخص باشد.

نکونام با اشاره به مشکلات اقتصادی، معیشتی، مسکن و امنیت شغلی کارگران اظهار داشت: باید ارزش کار در جامعه به‌خوبی تشریح شود تا کارفرمایان حق کارگر را به‌درستی ادا کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ارتقای فرهنگ ایمنی در سطح محیط‌های کارگری و کاهش حوادث ناشی از کار به‌عنوان مهم‌ترین برنامه صیانت از نیروی کار در سال‌جاری به‌شمار می‌رود.

محسن مولوی تاکید کرد: در این راستا افزون‌بر ۹ هزار بازرسی موردی و ادواری در دستور کار قرار گرفت تا بتوان نواقص محیط ایمنی را به کارفرمایان تذکر داد.

وی افزود: سال گذشته یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال مستمری بابت بیمه بیکاری به یک‌هزار و ۲۶۷ مقرری‌بگیر در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ برابر ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مولوی رفع مشکل کارگاه‌های تولیدی را باعث تثبیت اشتغال موجود، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی اعلام و تصریح کرد: باید نظارت‌ها بیشتر و از انحراف‌های احتمالی در هزینه‌کرد آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۱ هزار متقاضی واجد شرایط چهار حوزه مشاغل خانگی، تبصره ۱۶، مشاغل روستایی و عشایری یادآور شد: این تسهیلات ارزان‌قیمت با کارمزد چهار تا ۶ درصد پرداخت شده است.

مولوی اظهار داشت: راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان جدید و شرکت‌های تعاونی ویژه قشرهای ضعیف جامعه با هدف افزایش درآمدزایی جزو برنامه‌های اولویت‌دار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری است.

به گزارش ایرنا، پنجم تا ۱۱ اردی‌بهشت‌ماه به‌عنوان هفته جهانی «کار و کارگر» نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha