۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۲۲
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85456956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امدادرسانی به ۴۸ خانوار گرفتار در سیلاب گلستان

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۲۲
کد خبر: 85456956
امدادرسانی به ۴۸ خانوار گرفتار در سیلاب گلستان

گرگان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان‌ گفت: امدادگران این جمعیت به ۴۸ خانواده گرفتار در سیلاب اخیر استان امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا قاسم غریب‌آبادی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: براثر بارش شدید باران‌ طی‌ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اخیر (چهارم و پنجم اردیبهشت ماه) در استان شاهد حوادثی همچون سیل و آبگرفتگی و رانش زمین بودیم که امدادرسانی به دلیل آب گرفتگی منازل و سطح شهر و رانش به وجود آمده انجام شد.

وی بیان کرد: این حوادث در روستاهای مرزبان، رضاآباد، پل‌سیاه‌چو، سنگستان و کاشیدار، شهر خان‌ببین و شرکت شهید چمران همگی در حوزه شهرستان آزادشهر، روستای مهدی‌آباد از توابع شهرستان علی‌آبادکتول، روستای محمدآباد از توابع شهرستان بندرگز، روستای یامپی از توابع شهرستان آق‌قلا، روستاهای سپاهی و ایمر و بلوار دانشجو ۱۲ متری رسالت از توابع شهرستان
گنبدکاووس و روستای چناران از توابع شهرستان مراوه‌تپه رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور امدادرسانی به ۱۹۶ حادثه دیده این حوادث در قالب ۴۸ خانوار، ۱۶ تیم متشکل از ۵۴ نفر از شعب مرکزی (شهرستان‌های آزادشهر، علی‌آبادکتول، بندرگز، آق‌قلا و مراوه تپه) و پایگاه‌های امداد و نجات (نوکنده بندرگز و ایمر گنبدکاووس) با هفت دستگاه خودرو کمکدار سبک و ۲ دستگاه ست نجات به محل‌های مورد نظر اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان‌ گفت: در روستاهای سپاهی و ایمر، بلوار دانشجو، کوچه استخر، شهرک بهارستان در حوزه گنبدکاووس، شهرستان رامیان، شهر خان‌ببین و روستاهای کاشیدار، سنگستان،پل‌سیاه چو و شرکت شهید چمران در آزادشهر، روستای چناران مراوه‌تپه، تخلیه آب از منازل و توزیع اقلام انجام شد.

غریب‌آبادی افزود: همچنین در روستای کاشیدار آزادشهر و مسیر روستای کشک رامیان به علت رانش زمین، ارزیابی صحنه حادثه و تثبیت منطقه عملیاتی صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان‌های علی‌آبادکتول، بندرگز و آق‌قلا ارزیابی حادثه انجام شد.

وی یادآور شد: اقلام توزیع شده بین حادثه دیدگان شامل ۳۲ تخته پتو، چهار دستگاه چادر امدادی، ۱۴ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۰ قوطی کنسرو تن ماهی و ۱۰ قوطی کنسرو لوبیا، ۱۸ تخته موکت، شکر و چای خشک هر کدام یک بسته، چهار ست ظرف، پنج کیلوگرم نایلون و چهار شعله والر بود.

غریب‌آبادی اضافه کرد: در این مدت ۲۰ باب تخلیه آب از منازل با چهار دستگاه موتور پمپ و سه دستگاه کف‌کش انجام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha