۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱:۰۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85457087
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پلیس آمریکا در پی پاکسازی تجمعات دانشجویی حامی غزه در دانشگاه نیویورک

نیویورک – ایرنا- اداره پلیس نیویورک آمریکا که این روزها در حال سرکوب تجمعات دانشجویان حامی غزه و مخالف جنگ اسرائیل در دانشگاههای مختلف از جمله نیویورک و کلمبیا است، قصد دارد، تجمع دانشجویی دانشگاه نیویورک را «پاکسازی» کند.

به گزارش ایرنا، به گفته یک مقام پلیس، اداره پلیس نیویورک با مقامات کالج شهر نیویورک در تماس بوده و قصد دارد محوطه دانشگاه را از معترضان طرفدار فلسطین پاکسازی کند.

این مقام پلیس نیویورک روز پنجشنبه به وقت محلی گفت که انتظار می رود پلیس نیویورک شرقی وارد دانشگاه شده و اردوگاه دانشجویان حامی غزه را پاکسازی کند.

اردوگاه‌های مشابهی در دانشگاه‌های سراسر آمریکا گسترده شده است و صدها دانشجوی معترض دستگیر شده‌اند.

همزمان با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ اسرائیل در غزه و تداوم جنایات بی مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن ، دانشگاههای آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان از سوی پلیس است.

به گزارش ایرنا، پلیس نیویورک روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که ۱۳۳ دانشجوی بازداشت شده دانشگاه نیویورک پس از صدور احضاریه دادگاه برای آنها آزاد شده اند.

پلیس آمریکا در پی پاکسازی تجمعات دانشجویی حامی غزه در دانشگاه نیویورک

سخنگوی دانشگاه نیویورک در توجیه رفتار مسوولان این دانشگاه برای هماهنگی با پلیس به منظور سرکوب دانشجویان حامی فلسطین مدعی شد به این دلیل تصمیم گرفتند با پلیس تماس بگیرند که معترضان دیگری که متعلق به این دانشگاه نبودند، به طور ناگهانی از موانع اطراف این تحصن به داخل وارد شدند.

این سخنگوی دانشگاه نیویورک مدعی شد: «رفتار بی‌نظم، اخلال‌گرانه و خصمانه افراد و شعارهای ارعاب‌گونه و یهودی‌ستیزانه» موجب شد که وضعیت «به‌طور چشمگیری تغییر پیدا کند.»

دانشگاه نیویورک در بیانیه ای مدعی شد: «با توجه به موارد فوق و مسائل ایمنی ناشی از این تخلف، ما از پلیس نیویورک درخواست کمک کردیم. پلیس از کسانی که در میدان بودند خواست تا با آرامش آنجا را ترک کنند، اما در نهایت تعدادی دستگیر شدند.»

سخنگوی دانشگاه نیویورک مدعی شد این دانشگاه به حمایت از آزادی بیان و امنیت دانشجویان متعهد است.

این در حالی است که در «تحصن همبستگی با غزه»‌ در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک آمریکا نیز، پس از تماس مسئولان این دانشگاه با پلیس برای ورود به محوطه دانشگاه در روز پنجشنبه، بیش از ۱۰۰ دانشجو دستگیر شدند که این اقدام دانشگاه کلمبیا و پلیس آمریکا باید تشدید تنش ها و فضای امنیتی شدیدی در محیط دانشگاه شده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر دیگر مجروح شده اند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha