۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85457313
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت هزار هکتار از نخلستان‌های بوشهر نیازمند نوسازی و بهسازی است

بوشهر- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر هشت هزار هکتار از نخلستان‌های این استان در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، بوشهر و جم درجه ۲ هستند که به اصلاح بستر باغ و عملیات نوسازی و بهسازی نیاز دارند.

به گزارش ایرنا " کبری توکلی " روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بدلیل ضعف مدیریتی نخلستانهای درجه برخی از نخل‌ها تکریب نشده‌اند که این امر عاملی برای ایجاد آفت‌ها شده، بنابراین بهبود سازی و بهینه کردن شرایط باغ برای رسیدن به عملکرد بالاتر الزامی است.

وی افزود: عملیات هرس و تکریب نخلستان ها در راستای مقابله با آفت و ایجاد شرایط افزایش تولید خرما ۹ میلیارد ریال اعتبار استانی اختصاص یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: تغذیه ، هرس، تکریب، آرایش و تنک کردن نخیلات و پوشش‌دهی خوشه خرما از برنامه‌های مهم در مدیریت نخلستان است.

توکلی یادآور شد: حمایت از کشاورزان و رفع مسائل و موانع در جهش تولید مورد توجه ویژه قرار دارد.وی با تاکید بر پایش مستمر ‌بررسی وضعیت آفت قرنطینه‌ای سوسک سر خرطومی حنایی در نخیلات استان بوشهر تصریح کرد: ردیابی و پایش روزانه نخیلات توسط کارشناسان در حال اجراست و آموزش و توصیه‌های لازم به بهره‌برداران ارائه می‌شود.

وی از کشاورزان خواست ضمن پایش مداوم درختان نخل و عمل به هشدارها و توصیه‌های کارشناسان این سازمان، در صورت مشاهده علائم خسارت آفت با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به مدیریت اصولی کنترل آفت اقدام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha