امام‌جمعه بندرعباس: حقوق و دستمزد کارگران نیازمند اصلاح است

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس، گفت: کارگران کم توقع‌ترین و قانع‌ترین اقشار جامعه‌ هستند و امیدواریم یک روزی حقوق و دستمزد این قشر تلاش‌گر اصلاح شود، پایین‌ترین حقوق و دستمزد به این قشر تعلق دارد در حالی که سخت‌ترین کارها را آنها انجام می‌دهند و باید دستمزد آنها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس با اشاره به نزدیک بودن سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، افزود: توصیه من به جوانان این است که نگذارند کتاب‌های ارزشمند این دانشمند که قلم و سخنش مطابق با نیاز و درد جامعه بود به فراموشی سپرده شود.

وی تصریح کرد: معتقدم که معلمان باید سطح خودشان را در تراز انقلاب اسلامی بالا ببرند زیرا نقش اول تحول بنیادین در نظام آموزش پرورش را معلمان دارند و باید این مقام به جایگاه والای خود نزدیک و ارج نهاده شود، مهم‌ترین رسالت پیغمبر اکرم رسالت معلمی است کاش جای دو کلمه آموزش و پرورش کشور تغییر می‌کرد و تبدیل به نظام تربیت و تعلیم شود.

حجت الاسلام عبادی زاده در ادامه سخنان خود با گرامیداشت‌ روز کارگر گفت: جامعه کارگری ما ۱۴ هزار شهید از دوران دفاع مقدس تا به حال تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این شهدا مظهر عزت و سربلندی جامعه ما هستند.

وی خاطرنشان کرد: کارگران مجاهدان عرصه اقتصاد کشور هستند و شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردمی متوجه این قشر شریف است. نقش آنها در رونق اقتصادی کشور نقش بی‌بدیلی است که می‌توانند سطح تولید را با کار بیشتر و تلاش صادقانه بالا ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین با اشاره به نزدیک بودن روز ملی خلیج فارس، افزود: روز خلیج فارس روزی است که بندرعباس و جزایر قشم و هرمز پس از ۱۵۰ سال از سیطره پرتغال به همت مبارزه پادشاه صفوی شاه عباس و فرماندهی امام قلی خان خارج شدند و جامعه استکبار ستیز ما دهم اردیبهشت روز آزاد سازی این منطقه را تحت عنوان روز خلیج فارس نام گذاری کردند.

وی خاطرنشان کرد: می‌دانیم که نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور یک نقش بی‌بدیلی است و تاریخچه نام خلیج فارس برمی‌گرد به قبل از اسلام و حتی پیش از میلاد مسیح که در منابع اسلامی به نام خلیج فارس و دریای پارس مشهور بوده و برای همیشه نیز همین نام را خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha